Tegler Startet 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2015 (redigert) Jeg holder på å repare min GH 15. Styrekonsollen var skrudd fast i dørken(det er litt svikt i dørken etter dette, så finerplaten vil gjøre dørken stivere), og det hadde blitt lekasje i skruefestene. Det jeg har gjort er å fjerne styrekonsollen. Pusse bort silikon og tette skruehullene med sikafleks. Har feste styrekonsollen i en finerplate, som jeg har tenkt å feste/lime fast i dørken med sikafleks. Hva er det lurt å behandle fineplaten med etter at jeg har feste den i dørken? Vil det være lurt å legge på glassfiber eller holder det med å legge på lakk? Redigert 23.Mars.2015 av Tegler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
okristi Svart 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Jeg vil råde deg til å behandle x-finer platen med epoksy for å få den holdbar mot fuktighet. Jeg ser ikke behov for å legge på glassfiber i epoksyen. Så lakkes/males det fordi epoksyèn brytes ned av sol lys. Sitér dette innlegget fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
Tegler Svart 13.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Endte opp med å mette bunnen av finerplaten med sikaflex og limte den på. Det viste seg at dørken var langt fra rett, så jeg ble nødt til å skru platen fast før sikaflexen tørka. La også en remse med glassfiber rundt plata for å være sikker på at det ble tett. La på 2 lag med 2-komponent polyuretan på finerplata. Gjorde et forsøk på å lage en enkel solseng i front og:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.