wutech Startet 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 23.Mars.2015 Heisann, Jeg er på jakt etter "nyere" båt, vi er en familie på 2 voksne og barn på 4 og 6 år. Har hatt flere båter fra 17 til 24 fot, og har landet på at jeg trives best i størrelseorden 18-20 fot, Ønsker dør(er) og ikke kalersje men påhengsmotor og masjfart tett opp mot 30 knop. Den må kunne kjøres på henger med en bil som har 2 tonns hengervekt. Her i trøndelag er været ustabilt og sesongen lang, så wallas må den ha. På mine aleneturer blir den nok først og fremst brukt til fiske (sei i Skarnsundet), jeg er nysjerrig på trolling og kan nok finne på å hengerkjøre den til Namsos for å dorge etter laks i munningen av Namsen. Med resten av familien blir det nok også noe fiske, men også badeturer eller transport til et eller annet mål på land i indre trondheimsfjord. Jeg har kommet over en nyere brukt Ryds 620mc som jeg på mange vis virker grom, den har sitteplass for alle 4(og bestefar) i cabinen, men siden det er en midtcabinbåt er jeg redd for om det kan bli noe begrenset plass på akterdekket til min lille lidenskap (fiske), og skal vi sitte ombord i båten og nyte matpakka ute, så er det nok mest plass i bauen. Jeg er usikker på stalldør løsningen framme hvordan den vil fungere, og her liker jeg kanskje løsningen til Bella 580c med skyvedør like så godt, og denne har lavere vekt og er mer trailbart dersom namsenfiske frister mye - men jeg vil anta at Ryds'n banker den ift sjødyktighet med sin ekstra lengde og bredde. Salget av denne båten led også kraftig av finnanskrisen i 08 så Ryds solgte ikke mange før de la inn årene. I dag markedsføres den i en finjustert utgave som heter Crescent 625mc. Så til spørsmålet, har noen erfaring med denne? Kjørt den? Vært ombord på messe? Eller har noen erfaring med Bella 580c ift mine ønsker, eller er det andre båter fra eksempelvis Quicksilver, Beneteau eller andre små fiskebåter med litt plass i cabinen dere vil foreslå? En ting til, jeg skulle svært gjerne ønske meg en utvendig styrepossisjon, men nå kan en ikke få alt dersom budsjettet begrenser seg til 300" isj... :-) Tusen takk for ditt svar, dine meninger og innspill. Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 23.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 arvor grei båt med innenbords motor :) Sitér dette innlegget Link to post
wutech Svart 23.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2015 Ikke har den plass nok i cabinen for 4, ikke er den trailbar med sin dype kjøl så Arvor passer nok våre behov dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 24.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2015 Synes konseptet med styrhusbåt fra 18-20 er flott jeg, men det er desverre ikke komfortabelt for mere enn 2-3 stykker i styrhuset. må opp i 23-25 for at plassen skal kunne utnyttes Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
wutech Svart 24.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2015 Med styrhusbåt, tenker du da på generelt alle typer? For disse midt-cabin båtene har den fordelen mener jeg med at de har noe bedre plass til 4 (i allefall 2 voksne og 2 barn), se gjerne på den Ryds'n jeg referer til: http://rydsbatar.se/content/files/history/2010/620MCI.pdf Men når det gjelder Quicksilver, Beneteau og Jeanneau har jeg ikke sett noen løsninger der at det er plass til særlig mer enn 2-3 stk, men de har fordelen med noe større akterdekk ift fiske... Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 24.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2015 Hva syns du om TG 6500? Sitér dette innlegget Link to post
slaven Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Har en Benetau Antares 650,2007 mod m 115 hk suzuki du kan få kjøpe,måtte vere en ypperli båt,ligger i Måløy tlf 95730413 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 Yamarin 5940/59C høres ut som den kunne være aktuell, hytta er trukket lengre fram enn på konkurrentene, slik at den får et romsligere akterdekk på bekostning av plassen foran (fordekket blir mer som en liten balje) Den har helt grei plass til 4 voksne inne, 5-6 går men blir trangt. Kan også fåes med dobbel styreposisjon. Min med Yamaha F115 topper på 35-36 knop, marsjer som regel på 25-28 (væravhengig) Båten har oppgitt vekt på 770kg , motoren 185, så med stash i båten og litt fuel på tanken så er man vel oppe i ca 1200 kg tenker jeg Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
kjetillunde Svart 25.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2015 (redigert) Ja, Yamarin 59C ser veldig grei ut. Jeg har selv Yamarin og har tro på at Yamarin 5940/59C er ypperlig til den bruken du beskriver. Redigert 25.Mars.2015 av kjetillunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
wutech Svart 26.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 (redigert) Tg 6500 blir mye samme båt type som Ryds 650mc, men jeg tror akterdekket er større på Ryds'n og jeg liker utsendet på den bedre. Yamarin 59c er ikke dum, spesielt med utvendig styring. Noen som vet av en nyere båt til salgs? Men jeg har en Ryds 620mc på handa, så jeg er spesielt på jakt etter erfaring/meninger om den :-) Redigert 26.Mars.2015 av wutech (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2015 Det ligger en Yamarin 59C på finn til 250.000,- Den har utvendig styring Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.