Maxi 84 Startet 24.Mars.2015 Del på Facebook Startet 24.Mars.2015 Heisann Jeg har kjøpt meg en Huglo sjark som ble skadet under Orkanen Nina. Det som jeg jeg ser på som viktigst å begynne med er å prøve og berge motoren. Det kom så 6 liter med vann i motoren pga sviktende pumpesystem og at hele taket på båten ble revet av. Den har tatt inn noe sjøvann også, så det må betegnes som sjøvann det som sto i motoren. Vannet ble pumpet ut ved hjelp av pumpen som orginalt er på motoren, til det kom ren olje.Så ble det ikke gjort mere med dette før jeg kjøpte den.Det stod anntatt vann i motoren i 4-5 uker.Den er ikke startet i denne tiden.Etter jeg kjøpte den har jeg tømt den for gammel olje og fylt på ny. Jeg lot den gamle oljen stå noen dager før jeg prøvde å starte den. Den brukte oljen viste ikke spor til vann. Etter dette har jeg startet den og den startet lett og går meget pent på 800 rpm uten tegn til ulyd. Nå lurer jeg på følgende. Noen som har erfaring med lignende tilfeller og evnt resultat? 6 liter tilsvarer ca et oljevolum, og det er blitt meg fortalt at med det volum ligger veiv osv over oljespeil når motor står. Noen som vet om dette stemmer?Det er godt oljetrykk når motoren går, helst for høyt. Når motoren har gått viser og jeg sjekket oljen viste det anntydning til vanndråper i oljen. Så jeg vurderer å skifte olje en gang til og da også bytte filter. Noen som vil dele sine erfaringer?? Bent Ove Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 24.Mars.2015 Del på Facebook Svart 24.Mars.2015 Hei Før hadde me ein Vega med ein VP MD5A. (Ein av to grunnar til at eg hatar VP:-) Då me kjøpte den kom det vatn i olja. Dette pga. dårleg konstruksjon. Då dette var fiksa måtte me skifta olja 6-7 gonger før alle spor av vatn var borte. Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Maxi 84 Svart 27.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2015 Takk. Noen flere med erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 27.Mars.2015 Del på Facebook Svart 27.Mars.2015 Det er relativt enkelt å skifte topp-pakning på en VP, Men man må ha en momentnøkkel, den kan lånes og en tabell over moment. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.