.Torstein. Startet 26.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 26.Mars.2015 Jeg har nylig kjøpt meg ny motor til min sollux 24ac. Har motor festene og allt. Men dette må tilpasses i båten. Jeg må få skrudd motoren fast i skroget. Ser di fleste skrur opp vinkeljern i veggene som står i bunnen av skroget? Noen som har mål og tykkelse det burde være på dette vinkeljernet? Jeg må få montert å målt opp så jeg har noe å gå ut ifra før motor skal heises opp i. Legger ved et bilde som viser hva jeg mener (arkiv) Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 (redigert) Bilde mitt jo:) Mener det er 10mm...har du fått inn motoren? Regner med at du må lage nye motorfester med mindre den kommer fra en Sollux. Redigert 6.April.2015 av biozide (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 6.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 (redigert) Bilde mitt jo:) Mener det er 10mm...har du fått inn motoren? Regner med at du må lage nye motorfester med mindre den kommer fra en Sollux. Bilde mitt jo:) Mener det er 10mm...har du fått inn motoren? Regner med at du må lage nye motorfester med mindre den kommer fra en Sollux.Stemmer det biozide, jeg kom over et perfekt eksemplar vettu ?Har enda ikke fått i motoren grunnet mye reise jobb både utenlands og innenlands. Men skal være hjeme noen uker nå, så hadde håpet å fått noen til å lage noen vinkeljern for meg. Nye motorfester ? Tror du jeg må modifisere di orginal festene som står på motoren fra før av altså ?? Redigert 6.April.2015 av .Torstein. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Jeg kjøpte meg en Nanni 50 hk, kunne ikke bruke de som satt på motoren. Som du ser i tråden min så måtte jeg sveise nye slik at motoren skulle treffe høyden/vinkel på akselen og at bredden ble riktig i forhold til vinkeljernet. Du kan jo justere de nye vinkeljernene du skal feste i båten opp mot festene på BMW`n, noe jeg droppet siden de sto der... Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Gratulerer ! Har samme motor selv ! Alt av manualer ligger på nett med alle mål. Her er mål på motor labber etc ! http://pdf.nauticexpo.com/pdf/bmw-marine/bmw-marine-engine-d50-diesel/22117-79159.html Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 7.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Gratulerer ! Har samme motor selv ! Alt av manualer ligger på nett med alle mål. Her er mål på motor labber etc ! http://pdf.nauticexpo.com/pdf/bmw-marine/bmw-marine-engine-d50-diesel/22117-79159.html Tusen takk dioden ?Dette sparte meg for mye knot med oppmåling. Er du fornøyd med motoren og er det noe man burde sjekke ofte osv ? ? Sitér dette innlegget Link to post
Oda17 Svart 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Har samme båt å samme motor. Du får kjøpt orginal fester så motoren kommer lenger ned. Måle imellom spantene er 54 cm å ss motorfste er 54 cm så du treffer rett innenfor så du må modufisere litt Sitér dette innlegget Link to post
dobbaen Svart 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Jeg hadde Bmw D50 i en Hanto 24. Det var aldri noe problem med den motoren så lykke til med montering. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.