Jump to content

Erfaring med tørke/herdetid for to-komponent epoksygrunning?

ReodorF

Recommended Posts

Jeg har brukt Hempel sin epoxy grunning i 5grader. Har i litt mer herder enn det står. Og det gikk bra, men står i låve med stabil temperatur.

Om det er døgnsvigninger som går under 5 grader, eller der det kan oppstå kuldestråling fra gulv (typisk betong) som er kaldere og som gir kondens på skroget går det til h...

Epoxy bruker herder som setter i gang herdeprosessen. Om temperaturen er høy vil prosessen starte av seg selv. Men ved lave temperatiurer klaer ikke herderen å starte prosessen med å reagere les; http://www.westsystem.com/ss/cold-temperature-bonding/

Tørker mens du ser på. Jotuns produkter koster jo skjorta, så betaler du så mye hadde jeg ikke gamblet med været. Jeg ville malt tidelig på ettermiddagen, kondensen om kvelden gjorde malingen min matt i fjor! Det var også 30 grader så malingen ble full av svetteperler... så ikke for varmt og ikke for kaldt. Er det for varmt tørker jo malingen opp før du er ferdig med å male...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...