Nerdy Startet 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2015 Er ekstra pumpe i båten nødvendig? Vi snakker om en totakter fra 88. Sitér dette innlegget Link to post
Laguna38 Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Nei, den originale pumpa er god nok, men det må være et skikkelig bensinfilter med vannutskiller samt tykk nok bensinslange. Hvilke symptomer opplever du? Sitér dette innlegget Link to post
Nerdy Svart 29.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Takk for svar. Har ikke prøvd det ut enda mem det sto bensinpumpe på båt. Men har kjøpt "ny" motor, å han jeg handlet motor av utdypte at det var overhode ikke nødvendig. Har 8mm slange til bensin. Er vannutskillefilter så avgjørende vis man er litt obs på kondens i tanken? Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Du må ha 10mm bensinslange samt nipler, 8mm er for snaut. Husk at vannutskiller også må kunne levere nok gjennomstrømming. De små på 45l/t gir motoren for lite fuel.. Jeg har en 250 Yamaha V6 fra 1994. Tørst j.... Dette er tørste motorer og sørg for at den får nok krutt! Sitér dette innlegget Link to post
Laguna38 Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Det er riktig med 10mm ja, og eksternt bensinfilter med god nok gjennomstrømning er helt avgjørende for denne motorens funksjon. Vannutskiller er en ubetinget fordel men ikke noe must hvis din båt ikke har kondens. Men for din egen del så kan du like godt kjøpe det riktige filteret, det er mye billigere enn feilsøking, fusking og rens av forgassere. Det er forøvrig ikke bare kondens som er et problem med bensin, det er også vann som kommer sammen med bensinen fra stasjonen. Ganske kjent problem. Kjøp det originale filteret fra Yamaha. Et lite ekstra tips til disse V6-motorene; ikke spar på billig olje her, mange opplever fusking på grunn av soting. Den originale Yamaha-olja er billigere enn bensinstasjonene og tilpasset motoren. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Nerdy Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Takk for svar. Blir handletur idag med nytt filter og nye slange! Har heldigvis filteret fra før, så trenger bare bytte innsatsen! Takk for svar. Skal kjøre med autoluben, samt 2% i olja. Skal kjøre med castrol biolube.:) Sitér dette innlegget Link to post
Fjord21DC Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Husk også at pumpebelger osv. må være 10mm. Mange som glemmer det. Tenk på at det skal være 10mm fra tank til motor, hele veien. Ingen flaskehalser! Er pumpeblæra 8mm så er man like langt.. Sitér dette innlegget Link to post
Nerdy Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Ja har kjøpt den største pompeblæra. 3/8 toms. Det er jo den største jeg får tak i såvidt jeg vet? Sitér dette innlegget Link to post
Nerdy Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Ja har kjøpt den største pompeblæra. 3/8 toms. Det er jo den største jeg får tak i såvidt jeg vet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.