Torsen67 Startet 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2015 Har en løs starter liggende til en Mercruiser 3.0 Får bare starteren til slå inn men ikke til å gå rundt. Slår inn som pokker. Bruker ett bilbatteri jeg har stående. Tips? Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Innsalgsreleet får først strøm, så går der kabel videre fra dette og inn på spolene i selve starteren. kan være brent eller irret kontakt der. lykke til.. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Om den slår inn og ikke går rundt så må den repareres Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Jeg ville startet med å sjekke børstene at og at de tilhørende fjærene er i orden ! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
NilsPils Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 (redigert) Innslagsreleet gir ikke kontakt videre? Brent kontakt i releet? Forutsetter at du har koblet riktig. Kanskje en ide å teste ved å bypasse rellet og sette strøm direkte på startmotoren? Redigert 28.Mars.2015 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
tekniker3 Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 (redigert) En slik starter er ganske universalt bygget, og er stort sett like i oppbygging for alle motorer Jeg legger ved en manual for hvordan en slik starter feilsøkes, se link nedenfor Er startmotoren gammel må du demontere den og feilsøke alle komponentene De fleste feilene skyldes at støv og korrosjon gir dårlig kontakt. https://baatplassen.no/bildearkiv/56/56925/starter_motor2.gif Sjekk kapittel 6G i dette dokumentet, jeg antar at din startmotor er ganske lik: https://docs.google.com/file/d/0ByJqylxFzD6oNUJqZUZzZHZmNWc/edit?pli=1 Redigert 28.Mars.2015 av tekniker3 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tekniker3 Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 (redigert) Skulle likt å poste det relevante kapitellet her, men det går jo ikke an å poste bilder større en et frimerke her, dvs. 50kb... Du tester som på bildet. Går den ikke rundt reparerer du startmotoren eller hvis du er millionær eller styremedlem i en bompenge selvskap kjøper du ny starter evnt. ny og større båt Redigert 28.Mars.2015 av tekniker3 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 mateco : Jeg ville startet med å sjekke børstene at og at de tilhørende fjærene er i orden ! En god start spør du meg. Det var bare dette som skulle til da min oppførte seg slik som trådstarter beskriver. Løsnet en bred ring bak på starter, og børstene ble synlig. Mye rødbrunt støv gjorde at børstene stod fast og gir dårlig kontakt. Renste og blåste rent, og starter som ny etterpå. Slapp og skru den mer fra hverandre. Men hjelper ikke dette så må du kanskje demontere mer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.