ranger1000 Startet 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2015 Hei! Har til nå fulgt med på forumet uten eget fartøy, men i år var det på tide å starte båtkarrieren. Valget ble en Ibiza 680T, og blir forhåpentligvis superfornøyd med det. Skulle egentlig kjøpe brukt, men ble veldig gira på denne når den ble presentert i fjor høst. Litt skummelt å kjøpe uprøvd båt kanskje, men har trua på at produsenten vet hva de driver med :) Bestilte i utgangspunktet med Suzuki 175, men fant ut under båtmessa at det var like greit å gå all in og klinke til med den nye Suzuki DF200A med elektronisk gir/gass. Dyrt å bytte motor hvis man hadde angret. Har også fått med meg litt utstyr som stereo, baugpropell etc, så den skulle være relativt komplett. Hva tror båtfolket? Noen som klarte å få en prøvetur med en av de nye Ibizaene ifjor og vil dele erfaringen? Har ikke sett noen tester av disse enda heller? Den blir for øvrig levert i slutten av april, så her i huset teller vi ned dager i kalenderen :) Sitér dette innlegget Link to post
H80 Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Hver sin lyst. Noen av oss trekker på smilebåndet av at man installerer baugpropell på en båt som er såpass liten, samt har fullt dreibar maskinkraft akter. Og jeg vil smile bredt I mitt røde skjegg dersom du misbruker denne på vei inn til brygga I sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Gratulerer med en kjempefin båt, ranger 1000, og propell både foran og bak, et ypperlig valg! Fant en videosnutt her som viser hvor fantastisk flott den går i sjøen: ps, husk å bruke baugpropellen i tide og utide i tilfelle H80 sitter på bryggen. Han har tydeligvis bruk for en god latter, for å vedlikeholde sitt gode humør! God båtsommer! Sitér dette innlegget Link to post
Scand360SE Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Gratulerer med ny flott båt, forøvrig fra en av de siste båt produsenter som holder til her i Norge. Baugpropellen gir deg den ekstra tryggheten hvis noe skjer. Ønsker deg en flott båtsesong med ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Gratulerer med ny båt, regner med at du holder oss oppdatert om valget :-) Det er noe eget med "kjøpnytt" :-) Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Mort1 Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Gratulerer, hold oppdatert underveis. Vurderer den nye 760 et par år fram i tid.... Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 (redigert) Gratulerer så mye med splitt ny, flott båt ! Vil for øvrig si meg veldig enig med Zitt i innlegg 3: "ps, husk å bruke baugpropellen i tide og utide i tilfelle H80 sitter på bryggen. Han har tydeligvis bruk for en god latter, for å vedlikeholde sitt gode humør! :giggle:" Vil absolutt ikke at dette skal utvikle seg til en nok en diskusjon om baugpropell, men synes jo det er bemerkelsesverdig at H80 velger å kommentere dette fremfor å gratulere den stolte båteier med nybåten... Kos dere masse med Ibizaen i sommer, og bruk baugpropellen med stolthet dersom du føler behov ! Redigert 28.Mars.2015 av Olepo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Absolutt verd å slenge på en DF200AP med siste nytt i teknologi samt keyless go. Og kanskje i hvit farge ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Linea Svart 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Gratulerer med flott båt:-) Duus har normalt vært flink til å få til gode produkter. Ref baugpropell. Det var mange som ikke trodde at glassfiber i båt hadde noen fremtid også.......eller at internett skulle bli populært.... Sitér dette innlegget Link to post
ranger1000 Svart 28.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2015 Takker for hyggelige tilbakemeldinger, skal holde oppdatert på hvordan den er å leve med. Kommer sikkert til å legge ut et par stemningsbilder ved henting også :) Vet ikke helt om jeg tør å gå for hvit motor, svart passer kanskje bedre eller? Kritikk av baugpropell tar jeg ikke så veldig tungt, vet det er delte meninger om slikt utstyr her inne. Men jeg har nå vært så heldig at jeg hadde muligheten til å velge relativt fritt på utstyrslisten denne gangen og så ingen grunn til å la være. Kommer til å bruke den flittig, alltid gøy å underholde :-) Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Gratullere med fin båt som vil gi deg masse glede. Jeg hadde tidligere en 6,5 m lang båt ut baugpropell og det var spesielt ved landgang i front med sidevind jeg savnet en baugpropell. Hadde jeg kjøpt en lignende båt som trådstarter ny i dag så ville den hadd baugpropell. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Frissy Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Gratulerer med båt. Dette blir bra:) HAr selv sett på disse, men må nok holde ut litt til med det jeg har. Det går fort til april nå. Ingen erfaring med båten. Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Gratulerer med superfin båt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Gratulerer med meget flott båt. Mange konservative folk her inne. Mange tviler fortsatt på elektroniske kart... Gå for hvit motot! Nytt og friskt. Så kan de konservative stå igjen på bryggekanten. De som mener alt var så mye bedre før i tiden. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Gratulerer med flott båt! Denne er jeg sikker å vil gi deg mye glede. Tenk å få lov å gå inn i en ny sesong med helt ny båt Jeg mener at baugpropell snart er like naturlig som servostyring på bil. Hvorfor begrense seg på hjelpemidler om de er tilgjengelig (?) Legger merke til at flere og flere produsenter lager baugen veldig butt. Hva er årsaken til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Har alltid likt Ibiza og så denne på messa på Aker Brygge ifjor. Flott båt! Gratulerer. Mye å glede seg til. Mange som velger slike båter nå, dvs i segmentet 20-23 fot og med utenbords. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
kjeros Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Gratulerer med flott båt! Ventetiden kan være en skikkelig pine, men plutselig er dagen der. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
VannTro Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Gratulerer så mye med ny båt ! Når det gjelder baugpropell så savnet jeg virkelig det på en Marex 2300 DC jeg hadde. Vinden er nådeløs med slike båter da de ligger med minimal motstand i vannet forut og baugen snur seg fort...... Smart valg synes jeg ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
yamarin5150 Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Gratulerer med nydelig båt! Klok valg med baugpropell!! Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Gratulerer med ny flott båt!! Jeg angret på at jeg ikke kjøpte med 200 hk på min Ibiza 22 Weekender:( kjøpte den med 175...du kommer ikke til å angre på 200:) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Gratulerer med ny flott båt!! Kjekt med baugpropell :) Sitér dette innlegget Link to post
EMR Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Gratulerer! Tok selv ut min 680 T onsdag denne uken. Bestilte i fjor høst ved lansering og har ventet en stund... Vi gikk for Yamaha 175 på vår. Vi har nå tatt et par turer og er strålende fornøyd. Båten går svært fint i vannet og opptrer meget forutsigbart. Vi gikk fra en gammel Ibiza 19 Touring så oppgraderingen er merkbar? Sitér dette innlegget Link to post
ranger1000 Svart 6.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Gratulerer! Tok selv ut min 680 T onsdag denne uken. Bestilte i fjor høst ved lansering og har ventet en stund... Vi gikk for Yamaha 175 på vår. Vi har nå tatt et par turer og er strålende fornøyd. Båten går svært fint i vannet og opptrer meget forutsigbart. Vi gikk fra en gammel Ibiza 19 Touring så oppgraderingen er merkbar Gratulerer til deg! Du er kanskje Norges første eier av 680T som har fått den på vannet? Godt å høre at du er fornøyd og at båten er forutsigbar og fin i vannet. Greit steg opp fra en 19 Touring vil jeg tro :) Teller dager her nå - ca tre uker igjen. Hvilket utstyr gikk du for på din? Sitér dette innlegget Link to post
EMR Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Gratulerer til deg! Du er kanskje Norges første eier av 680T som har fått den på vannet? Godt å høre at du er fornøyd og at båten er forutsigbar og fin i vannet. Greit steg opp fra en 19 Touring vil jeg tro :) Teller dager her nå - ca tre uker igjen. Hvilket utstyr gikk du for på din? Takker - vet ikke om jeg er først i landet, men først på Hvaler vil jeg tro Vi fikk en slags "messepakke" ved lansering som inkluderte teak, takvinduer, solseng, toalett, havnekalesje, kjøleskuff osv. I tillegg gikk vi for ankervinsj m fjernkontroll, Garmin plotter og Fusion stereo. Diskuterte baugpropell og trimflaps med selger, men han mente jeg ikke trengte det. Så langt har jeg ikke savnet trimflaps. Baugpropell har jeg ikke noen forutsetning for vite om jeg savner Her er bilde fra første dag på vannet: Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Gratulerer med ny båt og motor Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.