Henrich Startet 28.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 28.Mars.2015 Kryssholtet på dollbordet ble revet av når båten lå fortøyd, og det er et hull på ca 50mm + en rift ut på siden. Det har kun vært festet i dekket og ikke tvers igjennom så divinycell og underdekket er inntakt. Bør jeg plaste massivt, eller bytte ut skadet divinycell og ny fiber oppå? Tips mottas med takk. Sitér dette innlegget Link to post
storken28 Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Hvis dollbord er fiberglass er det beste å fjerne innvendige divinicel på innsiden over ein lite gran storr omrade enn den ytre skade.Erstatte den med ein hardved klosser av tilsvarende tykkelser .Lim dette på plass meg epoxi.Utvendig bygg opp med fiberglass, sparkle og reparere det urvendige skader. Gjore det samme innvendige. Etterpå bore for ny bolter til pullerten,Lage ein bakopp plate store enn det tidligere skadet area (Fortrinnsvis R/Fritt) med feste hull tilsvarende pullerten .Skrue den faste og rep ber var strekere enn den opprinnelig hvis utført skikkelig. Sitér dette innlegget Link to post
storken28 Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 (redigert) Har tidligvis gått glipp av at invendige plast og divinicell er uskadet,Derfor er innvendig rep ikke nodvendige,Jeg er av den sterke meining at ein pullerten skall alltid være bolte tvers gjennom med bakopp plater,- skrue er ikke godt nok. Redigert 29.Mars.2015 av storken28 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Siden denne pullerten er på siden så er det også en som brukes til spring og bør vel ha gjennomgående bolter med plate på innsiden. Disse som blir montert med vanlige skruer vil ikke holde noe særlig i lengden når det gjelder rykk Sitér dette innlegget Link to post
Henrich Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Ja, det var vel det jeg tenkte også. Venter til det blir varmere i været og støper inn sterkere hold og bolter gjennom hele dekket og ikke bare på øverste laget. takk for tips. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Du trenger ikke støpe hvis du ikke er fortrolig med slikt, bare en rustfri plate som anlegg på innsiden holder lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.