cruiser Startet 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2015 Vurderer nykjøp av en slik for montering på gummibåt. Dette er typen med intern tank + kopling for ekstern. Positivt er relativt lav vekt, grei pris og ok forhandler. Noen som har erfaringer med denne eller andre klare argument for eller imot kjøp? Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Har varianten med ekstern tank, og Tohatsulogo på lokket. Bruker den som dorgemotor ved siden av en Suki DF80. Tohatsuen gått ca 600-700 timer så langt uten problemer. Motoren vibrerer litt, men det er bare å forvente med vekten og antall sylindre. Støynivået mot maks turtall er ubehagelig, men det plager ikke meg siden den enten bare putrer avgårde på ca 3000 omdreininger, eller så lukker jeg kabindøren. :) Som de fleste andre påhengere i den størrelsen er ladestrømmen elendig, men det er som sagt bare å forvente. Er bruken av typen "bånn gass eller null gass" hadde jeg vurdert en annen motor. Er bruken mer lik min med mye "putring" så er motoren helt ok. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
cruiser Svart 2.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 Takk for grei tilbakemelding. Noen andre meninger her, særlig om støy i forhold til andre motorer i samme størrelse? Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 2.April.2015 Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 Har suzuki 6hk på jolla, og kjører følgebåt med ein mercury 6hk når poden padlar. Synes suzukien er betre bygd, i alle fall liker eg gear-hendelen betre. Korleis innvendig kvalitet er, veit eg lite om. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.