Flammingokid Startet 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2015 Påsken er i gang... Tenkte jeg skulle være forutseende i år og sendte en forespørsel til havnevesenet i Grebbestad og Fjällbacka... Fikk svar at vannet var på ipåsken - ankom tom for vann for å erfare at selvsagt definerer svenskene påsken litt annerledes... Så her er det ikke vann... Noen som vet vannmuligheter i nærheten? Fiskemottaket - går det å spørre der og gi de litt tips for bryderiet? Forøvrig ikke noe å si på en seilas på denne tiden av året... ? Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 (redigert) Påsk i Norge o Sverige startar inte riktigt samtidigt. I Sverige börjar påsk kommande torsdag eftermiddag. Vatten i början av säsongen brukar vara si o så. I Strömstad går det på dagtid att få vatten på fiskemotaget och de kan vara på i övriga hamnen??.Hulda har nog koll på detta. Grebbestad fiskemotaget. Tanumstrand finns vatten. Fjällbacka går det att fråga sjöräddningen. Hamburgsund fråga hos båt verkstan. Hunnebostrand borde vattnet vara på i mitten av veckan. Kungshamn likaså. Smögen Nordens skeppshandel i nya hamnen. Malmön på marinan längst in vid havn kontoret finns vatten. Fikebäckskil på Lyckans Slip finns vatten. Vid bra väderleksrapport utan frost sätts vatten på de flesta ställen under kommande vecka. Redigert 29.Mars.2015 av Svensk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Flammingokid Svart 29.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2015 Takkar svensk Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 http://www.sotenas.se/nyheter/nyhetsarkivet/vattenocheliallahamnar Vatten och el i hamnar Sotenäs Kommun. (Hunnebostrand, Kungshamn, Smögen mfl) Sitér dette innlegget Link to post
Flammingokid Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Takk igjen svensk! Fikk akkurat fylt på fiskemottaket her i grebbestad. Sotenäs neste. Hyggelig kar på kontoret der. Industriell vannpåfylling - tror aldri jeg har fylt 500 liter på så kort tid noengang Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Ström är nu på i Hunnebostrand och delvis i hamnen i Kungshamn. Vatten är fortfarande osäker om det blir före påsk då det finns risk för frost. Allt enligt Hamn Kapten som nu svara mitt mail.nu. Mera vatten får du på fiskemotaget i Kungshamn (dagtid fram till torsdag 12,00), Norden i Nya hamnen på Smögen (Dagtid fram till torsdag kl 18,00 och på lördag 09,00-13,00), Malmön och Fiskebäckskil dygnet runt alla dagar Skulle du behöva vatten i Hunnebostrand går det alltid att snacka med dom i Fiskbutiken. Tror dom har slang som räcker ut på kajen utanför butiken. Sitér dette innlegget Link to post
Flammingokid Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Godt vi har lokale svensker på forumet! Takk for innsatsen svensk... Forvøvrig herligt å være igang i Bohuslän 15! Deilig her nå - lungt og fint her! Sitér dette innlegget Link to post
Flammingokid Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Diesel da Svensk? Sitér dette innlegget Link to post
Flammingokid Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Bovallstrand nærmest? Jeg er på Tanumstrand nå .. Fint her forøvrig! Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Diesel .. hmmm Hur långt söderut har du tänkt dig? Diesel får du på de flesta platser men av varierande kvalitet o pris. Kungshamn fiskarna i Kungshamn och Nordens Skeppshandel på Smögen vet jag att du får riktig diesel utan tillsatser av biodiesel till ett ok pris. Jag lurar på är om det kan finnas riktig i Grebbestad eller Hamburgsund men vill kolla detta i morgon tidigt. Jag ville inte med betoning på inte fyllt på en vanlig sjötapp både med tanke på pris och framförallt med vad du får i tanken efter en lång vinter och vilka problem detta kan medföra. Sitér dette innlegget Link to post
Flammingokid Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Ok,,, tenkte kanskje Bovallstrand som nærmaste - grebbestad - på marinaen ? Eller selger de diesel på fiskemottaket? Sitér dette innlegget Link to post
Flammingokid Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Hamburgsund- er det flåten du tenker på? Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Ta inte Bovalstrand bara bio diesel. Inte flåten i Hamburgsund. Vill kolla om du kan komma åt "fiskediesel" i Grebbestad i morgon. Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 1.April.2015 Link til dette innlegget Svart 1.April.2015 Senaste diesel nytt. I Grebbestad finns riktig diesel utan biotillsatser. Det finns kortautomat men om den är ombyggd till Visa kort mfl går inte att få bekräftat. Detta skall ske närmaste tiden eller har redan skett. Är den inte klar för Visa kort är det bara deras interna kort som gäller. Jag ville tatt en promenad bort till fiskemotaget och bort där fiskarna ligger och fråga runt lite. Nästa möjlighet söderut för riktigt drivstoff är Kungshamn och Smögen. Strömstad borde gå an men där känner jag inte till hur det fungerar då jag brukar gå till Härföl om jag är så pass långt nord och skall tanka. Sist sommar var det 2,40 kr/liter billigare på Härföl än i Sverige när jag fyllde 750 liter. Lycka till och en God Påsk Sitér dette innlegget Link to post
Flammingokid Svart 1.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2015 Takk svensk ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.