Jump to content

Hvordan demontere dieseltank i tresfjord 28

snekko880

Recommended Posts

Jeg oppdaget i dag at jeg nok har en diesel lekkasje ifra tanken min.

Båten er en Tresfjord 28, tanken er original aluminiumstank på 300 liter. Det ser veldig trangt ut å få denne opp igjennom dekksluken.

er det noen på forumet som har gjort denne operasjonen? hvordan er tanken festet? hvor ender luftingen til tanken?

Håper noen kan bidra med gode råd her. :smiley:

Det er jo mulig du må demontere noe av innredningen. Det er vel ikke glassfiberdørk i båten ?

Mulig jeg skal prøve å ta ut min tank på 460 liter fra 1984, som, har stått nesten tom og urørt siden 2003. 

Det kan nok være litt av hvert nedi der.

Planen er å erstatte den med en mindre på 300-350 liter som rekker lenge.

Blir vel aluminium den også. Er kanskje mere brannsikkert enn plast selv om alu ikke tåler så mye den heller. ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Hei!

Har hatt Tressfjord 28 i ei årrekke. Kjempebåt foresten. Hos meg, ein  1979 mod., var det finnerdørk som var påskrudd og enkel å fjerne for å kome til mannholet. Det må være på seinare modellar dei har begynt med denne plastdørken. Du må nok skjære opp dørken over tanken. Etter mitt syn ein etter måten enkel operasjon. Dette går greitt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...