JRK Startet 29.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2015 Har en viksud 340 hvor de utvendige vindustrekkene er møkkete. De er hvite og av et plast eller imitere skinn. Har prøvd alskens remedier som black steike remover osv utn at de blir hvite. Noen som har erfaring Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Har tilsvarende vindustrekk, og har samme erfaring om at de er vanskelig å holde rene. Jeg har ikke lagt veldig mye energi i renhold av disse, men har i alle fall registrert at vask med såpevann ikke gjør noen forskjell. Jeg mener at "stoffet" i trekkene er PVC. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
cruiser Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 (redigert) Maritims fenderrens fungerer iallefall godt. Redigert 30.Mars.2015 av cruiser (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Takk for tips. Denne har jewg liggende så da er det bare å prøve. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 (redigert) På skai-seter har jeg hatt god erfaring med håndrens-krem, slik som brukes på verksted. Bruk en negle-børste, eller annen skurebørste. Gni godt, skyll rent. Som sagt funker på seter, mulig det er annen skitt, forurensning på utvendig trekk. Lykke til. Redigert 31.Mars.2015 av Sørlandet2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Jag provade samma medel som jag använder till min lille ribb.(på plast/gummi pontonerna) Detta fungerade bra. Sedan använde jag samma beskyddelse/vax som jag har på ribben. Bra blev det. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Så bra da har jeg flere alternativer og prøve Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 1.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2015 Prøvde et lite felt med Maritim fender rens som cruiser anbefalte. Det funket bra, men det vil tok ta et par timer og ta hel trekket. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 1.April.2015 Link til dette innlegget Svart 1.April.2015 Man skal lide for skjønnheten ja. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
JRK Svart 6.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Ja da var trekket renset med Maritim fenderens. Resultatet ble ikke så værst, men det må finnes en bedre metode. Jobben tok hele 4-5 timer med hard skrubbing Sitér dette innlegget Link to post
k1mbo Svart 31.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 Prøvd å skrubbe med grønnsåpe?Har ikke prøvd å rense trekket, men eg har vasket kulefendrene og gummibåten med grønnsåpe og fått bra resultat Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 31.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 Jeg tenker at jo grovere rengjøringsmiddel, samt børste etc, jo mere blir overflaten ripet opp. Desto raskere fester skit seg på overflaten. Så da er det vel lurt å behandle trekket med noe etterpå. Ellers er jo vaselinolje bra til rens av kalesjevindu. Da funker det kanskje på disse trekkene også? Sitér dette innlegget Link to post
catano Svart 31.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 Hei. Dette fungere enkelt og greit spray på, tørk over med svampen, spyl med vann. hele jobben maks 10 min https://www.maritim.no/extreme-universal-cleaner#.Vq5VWCrhDWI og bruk disse svampene https://www.maritim.no/extreme-handsvamp-10pk#.Vq5VcyrhDWI mvh catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
JRK Svart 31.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 Takk for tips Catano. Prøver dette ved neste korsvei Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.