Worry II Startet 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2015 (redigert) Sliter med at starter ikke går fort nok, så tenkte å sette inn et batteri med mere CCA. Optima RedTop 50A startbatteri har følgende spec: Startytelse CA: 1000 AmpereStartytelse CCA: 850 AmpereKap. Ah/20t: 50 http://www.seatronic.no/batterier-c-59/optima-redtop-50a-startbatteri-p-4147 Er dette ok for min 4LHA-DTE ? Eller er det andre bedre alternativer. Helst ikke dyrere enn 2500,-. (kun til start) Redigert 30.Mars.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fluefiskeren Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Absolutt! Brukt på 6lpa stp2. Ikke no problem. Sitér dette innlegget Link to post
sjagen Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Jeg bruker det på min Volvo Penta D6 - 370hk, så det går nok bra til din motor også. Sitér dette innlegget RS Total, VHF lisens, Fender Marine Link to post
Worry II Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Takk for kjappe svar ! Blir nok dette, da ! Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 (redigert) Kjører denne løsningen på mine KAMD 44 (260Hk), også uten problemer. Dette er spreke batterier Fernanda Redigert 30.Mars.2015 av fernanda (see edit history) Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Worry II Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Hentet et i går, men stusser på en sak. Det står 850 CCA i teknisk spec, men 815 CCA (EN) på selve batteriet. Kan det være fjorårets eller noe jeg har fått ? Sitér dette innlegget Link to post
sjagen Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Med forbehold om at jeg ikke har sjekket spesifikt dette tilfellet. Det kan være at det kun er tall for SAE kontra EN standard for å måle CCA. Prosedyrene for disse målingene er ikke helt like og en EN rating er ofte litt lavere enn tilsvarende SAE. SAE benyttes ofte i markedsføring, men EU krever at EN skal stå på produktet. Sitér dette innlegget RS Total, VHF lisens, Fender Marine Link to post
Worry II Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Ja, det kan virke fornuftig. Jeg skal installere og teste batteriet i ettermiddag. Håper starteren går kjappere og at det ikke er starteren som er sliten. Ikke bare å trille i gang en båt om den er defekt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.