Sleipner93 Startet 30.Mars.2015 Del på Facebook Startet 30.Mars.2015 Har skiftet skrogtrekk i båten og har i den anledning hatt av de innvendige listene. Bør jeg nå ta av de ytre listene også å skifte pakning ? Pleier listene være limt sammen i gjæringene, eller blir det knotete å få sammen igjenn ? Hvor får jeg kjøpt pakning til vanlige standard aliminiumslister ? Båten er en Sandvik 25. Interessert i å høre fra folk som har gjordt en slik jobb før.. Sitér dette innlegget Link to post
PAS Svart 30.Mars.2015 Del på Facebook Svart 30.Mars.2015 Jeg byttet skrogtrekk i min båt for to år siden, og tok kun av de innvendige listene. Turte rett og slett ikke å begi meg på de ytre i frykt for å ikke få det tett igjen. Brukte en slags gummipakning på rull, ca. 2-3 mm tykkelse og 10 mm bredde, samt at jeg smurte på sikaflex utenpå pakningene mot skrogtrekket. Det ble tett som ei potte. Husker ikke i farten hvor jeg kjøpte denne pakningen, men tror ikke det var noe spesielt med dem. bare vanlig selvklebende gummipakning. Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 30.Mars.2015 Del på Facebook Svart 30.Mars.2015 Ville ikke tatt ut de pakningene, hørt om mange som aldri blir tett igjen. Jeg maskerte rundt vinduene ute å la I ny sikaflex rundt vinduene å skrudde av innen listene som PAS sier å metta med sikaflex inne å. Aldri kommet inn ei dråpe;) Lykke til videre:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.