Jump to content

Forslag til 12V sikringsholder m felles koblingspunkt mot batteri

Kenneth 81

Recommended Posts

I forbindelse med oppussingen av el-anlegget i snekka mi så trenger jeg to sikringsholdere for flat-sikringer (En med plass til minst fire sikringer og en med plass til minst seks). Pga. plassering så vil jeg prøve å finne sikringsholdere som har alle tilkoblingene til forbrukerene på den ene siden og felles tilkobling til batteri. De fleste sikringsholderene jeg har funnet så langt har enten separat tilkobling til batteri for hver kurs, eller så har de tilkobling til forbrukere på begge sidene.

Separat tilkobling til batteri synes jeg er unødvendig. Det er mer praktisk å trekke en tykk kabel fra batteri og til "inngang" på sikringsholderen enn å trekke individuelle kabler til hver inngang, eventuelt å legge lasker for å koble sammen inngangene.

Har dere noen forslag til hvor jeg kan finne noen slike sikringsholdere? Eller er jeg for kravstor med tanke på spesifikasjonene?

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Har sjekket Maritim og Seatronic. Desverre så har de sikringsholderene dems med felles "inngang" tilkoblingene til forbrukerene på begge sidene. Det kan gå for den ene posisjonen jeg trenger sikringsholder til, men til den andre så blir det desverre vanskelig om jeg ikke får en god idé snart.

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Jeg begynner å helle litt mot de ST-boksene med innebygd jordskinne. Den krever nok litt trearbeide i den hyllen der underfordelingen til toalett og kabin blir gjemt, men det er jo forhåpentligvis ikke helt umulig å få til. :smiley:

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...