Kenneth 81 Startet 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2015 I forbindelse med oppussingen av el-anlegget i snekka mi så trenger jeg to sikringsholdere for flat-sikringer (En med plass til minst fire sikringer og en med plass til minst seks). Pga. plassering så vil jeg prøve å finne sikringsholdere som har alle tilkoblingene til forbrukerene på den ene siden og felles tilkobling til batteri. De fleste sikringsholderene jeg har funnet så langt har enten separat tilkobling til batteri for hver kurs, eller så har de tilkobling til forbrukere på begge sidene. Separat tilkobling til batteri synes jeg er unødvendig. Det er mer praktisk å trekke en tykk kabel fra batteri og til "inngang" på sikringsholderen enn å trekke individuelle kabler til hver inngang, eventuelt å legge lasker for å koble sammen inngangene. Har dere noen forslag til hvor jeg kan finne noen slike sikringsholdere? Eller er jeg for kravstor med tanke på spesifikasjonene? Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
vhansen Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Mener BEP har en eller flere varianter av det du beskriver. Sjekk f.eks Maritim.no Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Har sjekket Maritim og Seatronic. Desverre så har de sikringsholderene dems med felles "inngang" tilkoblingene til forbrukerene på begge sidene. Det kan gå for den ene posisjonen jeg trenger sikringsholder til, men til den andre så blir det desverre vanskelig om jeg ikke får en god idé snart. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
lippert Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Denne har separat inngang på hver sikring http://www.torshovbil.no/bilrekvisita/bilelektrisk/sikringsholdere/sikringsholder-for-flatsikring Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Gullfisk Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 (redigert) Har god erfaring med disse fra blue sea system. https://www.bluesea.com/products/category/Fuse_Blocks/ST_Blade De har både med felles tilførsel og individuelle. Redigert 30.Mars.2015 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Jeg begynner å helle litt mot de ST-boksene med innebygd jordskinne. Den krever nok litt trearbeide i den hyllen der underfordelingen til toalett og kabin blir gjemt, men det er jo forhåpentligvis ikke helt umulig å få til. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
fozz89 Svart 16.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2015 hei jeg har tenkt på det samme i min båt. så jeg har bestilt denne her, litt billigere en ST boksene http://www.sparelys.no/index.php?page=shop.product_details&category_id=55&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=1000&option=com_virtuemart&Itemid=39 kan komme tilbake med info om dette er dugendes eller ikke vist noen har interesse av det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.