nordan family 27 Svart 3.April.2015 Del på Facebook Svart 3.April.2015 Hvis du først har en løsning som krever vanntilførsel gir nok ikke rillene i lageret nok. Den ene pakkboksen min mistet vanntilførselen for 5 år siden. Da kokte vannet i pakkboksen (Volvo leppe), som da ble skiftet på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 3.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2015 Rillene i lageret gir garantert ikke nok. Leste på dette i går og det er ikke få liter i timen som går inn her i fart. Uten at jeg vet hva du har LM 605, så hadde jeg nok sjekket dette før jeg tok båten på vannet hadde jeg vært deg. Jeg kommer til å passe på disse to små hullene som en smed før jeg tar båten på vannet igjen neste år. I tillegg så vil jeg bruke tipset en her sa med å sprute inn silicon om høsten, slik at akselen ikke setter seg. For denne jobben vil jeg ikke ha igjen Nå har jeg igjen bestilt bil og båten skal på i morgen kl 09:00. Krysser fingre og tær på at jeg har gjort en god nok jobb og at dette holder i mange år. Mvh Roger og Olina Sitér dette innlegget Link to post
svendmb Svart 3.April.2015 Del på Facebook Svart 3.April.2015 Det er ikke alle løsninger som har dette ekstra vanninntak på hver side til cutlesslageret, men der vil jo komme vann inn uansett til "smøring" av lageret inn gjennom rillene i cutlesslageret når du sjøsetter. Viktig å lufte pakkboks etter sjøsetting, så vannet kommer helt inn til pakkboksen for kjøling. Kan jo bli ei luftlomme her , hvis ikke denne prosedyren blir gjennomført.Hullet som du nevner på toppen er nok en låseskrue for lageret vil jeg tro. Disse har jo som regel Ørten lag med bunnstoff over. Er det egentlig nødvendig med bunnstoff på hyllsa? Min er av messing og jeg har anode rundt akslingen. Kanskje det sikreste er å fjerne alt gammelt bunnstoff, sjekke om det er noen hull, og rense opp disse? Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 3.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2015 Høres ut som en god plan svendmb Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.