Jonas78 Startet 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 30.Mars.2015 Jeg har byttet propell, og fikk tak i en brukt trebladet foldepropell (VP). Motoren min er en D1-20 (18 HK volvo penta motor) med 130s seildrev. Glad og fornøyd skulle jeg teste den, og setter ivei. Det som så skjer setter meg ganske mye ut, når jeg setter gassen i posisjon fremover, bakker båten- og når jeg setter den i revers går jeg fremover. Fikk god fart og alt virker topp, men og det jeg lurer på er; Vil denne motoren/gear/drev kunne gå like godt i revers som fremover? Det jeg lurer på er om dette er en så enkel motor som fungerer like god begge veier. Planen min da er å bytte om på gassvaieren slik at båten går riktig fremover og bakover. ... og ja, jeg har vel forstått hvor feilen ligger, det er noe som heter venstre vridd og høyrevridd propell. Arg. Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
BØstrøm Svart 30.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 Hva slags gearbhar du? Hvis det er ett RB gear, går det like bra begge veier. Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 30.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2015 (redigert) Det er jeg ikke sikker på, hvordan finner ut dette i dokumentasjonen, pleier det å stå i veiledningen til motoren? RB gear er det reverse gear? Motoren er en d1-20 fra 2008, mulig noen vet hvilken gear denne motoren kommer med? Redigert 30.Mars.2015 av Jonas78 (see edit history) Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Jonas78 Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Da venter jeg i spenning på tilbakemelding fra bjordal og Madsen , 120 drevet kan kjøres begge veier... Daer det bare å håpe at 130 drevet kan det også Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Jonas78 Svart 1.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2015 Jeg hørte ikke noe fra de, er det noen som vet om utligningen er lik forover og bakover, og om jag kan kjøre den i revers? Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.