borghans Startet 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2015 Min 6Ly3-utp nekter å koble inn. Spaken virker kun for å regulere turtallet, gearet kobler ikke inn. Båten har ikke vært i bruk på 3 måneder. Er det noen av dere som kan gi meg en forklaring på dette, eventuelt en oppskrift på hvordan jeg får ordnet dette. Dette er fortvilende. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Du har nok et hydraulisk gear, først bør du se etter at det er olje nok på gearet. Og undersøk om betjenings-hendelen på selve gearkassen beveger seg slik den skal når du prøver å koble til, gjør den det, og det er olje nok i gearkassen ; Ring Yanmar. Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Det er elektronisk gear, med solenoider som kobler inn og ut. Det er nok olje. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Elektronisk styrt ja, men hydraulisk gir. Har du mulighet for å koble bort elektronikken og styre det for hånd ? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Sikkert magnetventilen som har satt seg. Om det er mulighet for det, prøv å beveg sleiden med eit lite skruhjern for å move den. Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Er det samme magnetventil for forover og akterover, eller er det en for hver. Det er 2 magnetventiler og lurer da på om den ene er for sluringen? Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 Noen som har prøvd å måle spenning på kontakten? Sitér dette innlegget Link to post
røyskatt Svart 31.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2015 (redigert) Det er en sort knapp på spakholder som mulig må trykkes på. Redigert 31.Mars.2015 av røyskatt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 5.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Sliter fortsatt med dette. Sitér dette innlegget Link to post
aebi Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Sjekk jordingsledning på dynamo Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Fått sjekket om sleidene i magnetventilene beveger seg fritt? Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 6.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Er det noe som kan skaffe koblingsskjema som viser hvordan dette er koblet. Altså de kablene som går til magnetventilene? Har lyst å måle på dette men vet ikke hva som jeg skal forvente å finne. Tidligere eier hadde et uhell med at slangen til spylepumpen (sjøvann) hoppet av og de fyllte sjøvann til over motorfestene før dette ble oppdaget. Etter dette var båten på Viknes for overhaling. Og da ble gearet skiftet. Det jeg nå lurer på er om det er kommet sjøvann inn i en eller annen koblig slik at det har oppstått korrosjon mens båten har ligget i ro i vinter? Men for å kunne følge dette så trenger jeg koblingsskjema. Begge dynamoene er også skiftet for et år siden. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Har du sjekket om magnetventilene beveger seg fritt!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
borghans Svart 6.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Hvordan sjekke magnetventilene? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.