Worry II Startet 31.Mars.2015 Del på Facebook Startet 31.Mars.2015 (redigert) Huff, jeg har flere problemer i dag. Starteren min krangler, men nå sluttet turtelleren å virke også. Jeg ser en kabel jeg tror har løsnet fra dynamo, men hvilken skrue er giveren til turtelleren ? Noen som kan bistå, evt med et bilde ? Jeg måler 14,49 ut fra dynamo, så den virker fint. Redigert 31.Mars.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
autohelm Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Det er normalt merket w på dynamo som går til turteller. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Takk, det var kjekt å vite, autohelm. Jeg har leita etter w-konnektoren, men finner den ikke. Det står ikke w på noen av de. Dynamoen er original. Sliter litt :-( Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Lurer på om ikke giver til turteller sitter på svinghjuls-huset på LH motoren. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Mulig en Hitachi da. Jørg hadde nettopp et svar i en annen tråd. Kan være merket med P, eller bare en kabel som henger ut fra dynamo. Du kan også måle og vil da få ca. 7 volt med motoren i gang hvis du finner den rette. Skulle legge inn link til tråden men det gikk ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Nå nærmer vi oss tror jeg, men hvilken farge på kabelen ? Sitér dette innlegget Link to post
autohelm Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Etter boken har Ballard rett Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 (redigert) W uttaket på Hitachi er en gul kabel som kommer ut midt oppå på dynamo. Ingen skrue for W uttaket. Uttaket kan brukes til ekstra turteller, brukes normalt ikke på Yanmar motorer. Redigert 31.Mars.2015 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Autohelm\Ballard. Om dere skulle spesifisere hvor på svinghjulet, hvor havner jeg forfra på blokka ? (veldig takknemlig for bistand!) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 W uttaket på Hitachi er en gul kabel som kommer ut midt oppå på dynamo. Ingen skrue for W uttaket.. jeg finner ingen gul kabel her Mix, men tusen takk for bistand. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Jeg tror også giveren til turteller sitter på svinghjulshuset - se figur 3 i delelista her: https://baatplassen.no/i/topic/44155-yanmar-4lhe/ Her er det tegnet inn en giverplugg, hvor det videre referes til skjema fig 75. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Svinghjuls-huset er helt bak på motoren, gearkassen er festet til dette. Let på sidene der. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 AutohelmBallard. Om dere skulle spesifisere hvor på svinghjulet, hvor havner jeg forfra på blokka ? .............. Ikke din motor, men turtelleren på Yanmar sitter ofte her ( merket rød ring ): Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Å.. bak der, jeg har leita foran. Pån igjen.. takk for tips Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Her er en tegning som viser dette enda bedre: Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Dette er over der starteren er festet, ikke sant ? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Ja, du ser "hullet" til starteren rett under i svinghjulskappa. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 31.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 Jeg gir opp for i kveld. Tror jeg vet hvor jeg skal lete. Takker masse for bistand, Arvid ! Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 (redigert) Bare hyggelig!Nå kan du ta deg "en liten brun fransk" i trygg forvissning om at du er på sporet. Redigert 31.Mars.2015 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 31.Mars.2015 Del på Facebook Svart 31.Mars.2015 (redigert) Sitter på samme siden som oljefilteret, Styrbord på svinghjulskåpa som sagt over, jeg så den sensoren når jeg servet ifjor høst. Du kan sikkert lirke litt på kontakten og spraye med elektrorens så funker det ! Redigert 31.Mars.2015 av Magne A. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2015 Sensoren satt rett over starteren på babord side. Har byttet starteren og er helt gåen i kroppen nå. Varmeveksler måtte av for demontering av starter. All den røde kjølevæska måtte erstattes :-( Nye kabelsko på starter. Vanskeligere å montere på enn av, men Reodor Felgen fant råd. Motor går nå :-) Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 1.April.2015 Del på Facebook Svart 1.April.2015 (redigert) Så den satt på babord side, er det en annen sensor på styrbord side da eller har jeg bomma så ille med blikket Unner deg påsken og resten av sesongen uten mer mekk, ikke så gøy på trange plasser ! Har du funnet noe konkret feil med den gamle eller blir den bare byttet inn? Redigert 1.April.2015 av Magne A. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 2.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2015 Takk for det, Magne. Det vises på skissen til Arvid A, men denne svinghjulskåpa sitter jo motsatt vei. Du ser hullet til starteren. Den sitter med tannhjulet bakover på motor. Den gamle starteren ligger bak i bilen og skammer seg. Mulig jeg prøver å fikse den, men nå er det ferie. God påske ! Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 2.April.2015 Del på Facebook Svart 2.April.2015 - og du fikk fiksa turtelleren også? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.