Odd Terje Heimen Startet 1.April.2015 Link til dette innlegget Startet 1.April.2015 Er det noen som vet hvem som leverer vinduspakninger til NB820 sport? Har prøvd å kontakte NB marine/West yards uten å få svar på telefon eller epost. Har også kontaktet Hartveit butikk AS uten at de kunne leverer riktige pakninger. Det hjalp ikke å ettertrekke skruene på innsiden av rammen. Noen som vet/eller har erfaring med vinduer til NB marine sine båter? Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 1.April.2015 Link til dette innlegget Svart 1.April.2015 Jeg har en NB750, samme vinduer og fikk også lekkasje. Prøvde som deg å srtamme skruene, men var helst redd for at de knakk. Å få tatt ut vinduet uten å bende og skade rammene tror jeg ikke går og det synes som vinduene er satt inn mellom rammene uten noen pakning, men med tettningstoff/lim mellom. Rammen sitter sannsynligvis dønn fast. Lekkasjene oppstår mellom glasset og rammen i nedre kant. Jeg fikk tettet ved å legge en fuge på rammen og litt opp på vindusglasset. Sitér dette innlegget Link to post
Odd Terje Heimen Svart 1.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2015 Ja jeg tørr heller ikke å trekke etter mer på skruene. Har tenkt på å fuge vinduet, men det blir ikke like fint. Skal vel ikke mye til å skade rammene hvis de er limt fast.Takker for tilbakemelding Sitér dette innlegget Link to post
Odd Terje Heimen Svart 3.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Noen andre som har erfaring å dele? Sitér dette innlegget Link to post
8lv Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 (redigert) Mulig det er ertec.no som har levert dette til nb !? Om så så får du sikkert litt info/ hjelp med problemet ! Redigert 3.April.2015 av 8lv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Odd Terje Heimen Svart 3.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 ser ut som Ertec er riktig firma. Epost er sendt til dem med forespørsel. Etter påske har jeg vel svaret på om det er riktig leverandør. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Jeg har en NB750, samme vinduer og fikk også lekkasje. Prøvde som deg å srtamme skruene, men var helst redd for at de knakk. Å få tatt ut vinduet uten å bende og skade rammene tror jeg ikke går og det synes som vinduene er satt inn mellom rammene uten noen pakning, men med tettningstoff/lim mellom. Rammen sitter sannsynligvis dønn fast. Lekkasjene oppstår mellom glasset og rammen i nedre kant. Jeg fikk tettet ved å legge en fuge på rammen og litt opp på vindusglasset. Her må du være sikker på hva som er gjort før man kan anbefale noe. Er det limt mot glasset, eller sitter det en gummipakning mellom glass og ramme ? Er ytre ramme limt mot overbygg Er indre ramme skrudd eller sitter det lim her også Hva har de brukt(PU - MS eller Butyl) Dette er spørmål som er meget relevante i forhold til anbefalinger. Noen(også proffene) har benyttet MS til liming mot glass, dette slipper etter 5-6 år da UV-stråler på adhesjon-siden ødelegger adhesjonen på MS (Tec7 er en MS f.eks.) Jeg har en misstanke om at Ertec har gjort denne generaltabben da den ikke var så kjent blant "lim-pushere" for noen år siden(enkelte anbefaler det faktisk også i dag). Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Roger jo Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Alt var beder før, ser det ut som. Ertec er ikke det gamle Golar jeg har Golar vinduer og de er montert med to gummilister. en U list rundt utskjæringen og en på glasset. Like bra etter bra etter 27 år En må smøre opp skruene så de ikke setter seg. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.