Clasg
@Gabi Jeg har byttet MAP sensor, men problemet er fortsat det samme. Se evt. mine tidligere målinger i tråden. (Undrer mig fortsat over det høje ladetryk på SB motor. Her er den nye MAP sensor monteret.
Det som også undrer mig er at symptomerne er “modsat rettede” Hvis der er propellerslip på SB motor ( går op i omdrejninger), hvorfor er turbotrykket så meget højere?
Jeg har som tidligere nævnt købt ny MAP sensor og skiftede denne på BB motor. Begge motorer havde fortsat samme symptomer. Så krydsbyttede jeg MAP sensorer og har stadigvæk samme symptomer.
Jeg har købt endnu en MAP sensor og vil nu skifte den gamle ud også. Så er der 2 nye MAP sensorer på.
Og efter gode råd fra flere herinde, bl. andet opfordringer fra @sap_2000 har jeg købt nye (brugte) H4 propellere, så jeg kommer op i det omdrejningstal ved WOT, som Volvo foreskriver for D4 (min. 3.500 - 3.600 o/min )
Dette vil jeg gøre uanset hvad, da det er godt for motorerne på sigt. Jeg sejler med G5 propellere i dag.
Jeg vil selvfølgelig bidrage med mere info og resultater, når jeg har fået skiftet propeller.
@Bonus Hvordan fik du kontrolleret om der var slip i forreste propell?