Dolsa Startet 3.Mai.2005 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2005 Jeg har endel messing og kobberdetaljer ombord i "Dolsa". Disse er i all hovedsaglighed originale, noe jeg er takknemlig for. De er dog ikke helt i den forfatning jeg ønsker. Etter tidligere eieres skjødesløse strøg med pensel har flesteparten av dekksdetaljene blitt dekket av flere lag med lakk. En anden fellesnevner er den irrgrønne fargen de har antatt. Pullerter, halegatt, beslag og mansjetter er langt unna hva de angang var. Jeg har nu forsøkt, uten hell, å fjerne lakk skånsomt. Jeg forsøkte med tynner, men står fortsatt igjen med en emalje av gammel lakk. Er der noen derute som kan gi meg et godt tips på hvordan skånsomt fjerne denne lakken, samt på hvordan jeg igjen skal sette opp disse delene? Jeg ønsker meg så inderlig et blankt resultat, men har til nu skydd Lynol og slipepapir/ståluld. Noen som vet bedre? Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 3.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2005 HUGO'S! Det bruker jeg for å fjerne (tidligere eiers synder......) malingsrester på rustfritt stål. Effektivt middel. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Dolsa Svart 3.Mai.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2005 Mange takk! Hugo`s? - ukjent for meg. Hvor får jeg tak i slikt? Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 3.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2005 Mange takk! Hugo`s? - ukjent for meg. Hvor får jeg tak i slikt? <{POST_SNAPBACK}> Alle Hjem og Hobby butikkene fører hvertfall dette middelet. Mener å huske at jeg også har sett det i noen båtbutikker, men husker ikke hvilke. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Walter_S Svart 3.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2005 (redigert) ...Hvor får jeg tak i slikt? Maritim Artikkel-nummer: 1969-00 eller på side 173 i årets katalog! :o) HUGOS = båteiers "beste venn"! :o) Redigert 3.Mai.2005 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Lars H. Svart 3.Mai.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2005 Hei. Når du har fått av lakken, og hvorfor ikke forsøke Lynol eller malingsfjerner av ett eller annet merke, vil jeg anbefale Straldur kobber og messingpuss. Den bruker vi til allt metall både i båten og hjemme. Den er også suveren på sølvtøyet, hjemme altså. Vi kjøper den i jernvaren, nærmere bestemt hos Stensbak. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.