båtfyren Startet 2.April.2015 Link til dette innlegget Startet 2.April.2015 (redigert) Jeg har byttet ut min rustete septiktank med en ny flott i plast. Nå skal lukta vekk :-) Det er en god del tips å råd her på nett om installasjon av septik men jeg har allikevel 2 spørsmål (har ikke funnet noen tråder om dette) 1: Manualen til septik tank med motor sier at det er en fordel å bruke PVC plastrør ifra toalett og ned til tank. jeg kan få laget det slik at toalett kvern pumper opp 30-40 cm og så renner det ned i plastørør. Er ikke helt sikker på hvordan overgang mellom slange og rør skal være. 2: Hvilke reserve deler har du om bord til ditt septik opplegg Redigert 2.April.2015 av båtfyren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 2.April.2015 Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 Hos meg et det brukt PEM-rør mellom toalettene og tanken. I overgangen fra toalett til rør er det brukt en kort septikslange. Kjenner lite eller ingenting lukt fra rørene Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 2.April.2015 Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 2: Hvilke reserve deler har du om bord til ditt septik opplegg Vanlig servicesett til toalettet og noe til å kunne stake opp et eventuelt tett utløp fra tanken. Har også en slangebit med kobling for å kunne spyle ferskvann ned gjennom dekksavsuget. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.