Jump to content

Yanmar 6lpa stp.har noen tatt bilder v/regreimbytte?

cosmic

Recommended Posts

Du er ikke alene om å ha trange arbeidsvilkår i motorrommet. Jeg har også reimskifte på gang om ikke så lenge, så jeg vil nok få samme problemet. Eneste muligheten blir nok speil og diverse c-momenter skal man skifte reima med motoren på plass.

bilde

«Aligning marks» ser nå rimelig oversiktlig ut på bildene i manualen, så det burde være overkommelig.

Har du fått noe pristilbud hos autorisert verksted for skifte av reima? Jeg har ikke undersøkt så langt. Tror jeg skal få et tilbud før jeg setter i gang.

Nei,men det går å gjøre det selv. Som du sier blir det å ligge langs motoren og bruke speil. Må jo tappe frostvesken så det blir nok litt grising og. Er usikker på om jeg skal skifte strammelageret. Har ikke gått 500 timer ennå. Det er ant.år som gjør at den skal skiftes. 500 timer er ikke stort mer enn tre måneders bruk av f.eks.en yrkesbil,og ingen ville vurdert å bytte noe lager på en bil etter tre måneder. Her i båten er det dessuten et mye renere miljø enn i traffikken også. Er helt sikker på at det bare er tull å bytte strammelageret,men om det skulle ryke i ettertid,med havari som resultat,så vil jeg føle meg veldig dum.får se hva jeg gjør. Takk for flott skisse.

Fikk skiftet registerreim og strammehjul forrige sesong. 

Kom på ca 9500,- inkl. deler og arbeid.

Fikk et lokalt firma til å ta jobben. De kom med servicebil og skiftet reimen i hjemmehavnen min.

De brukte ca 4 timer og var 2 mann på jobben...

I min båt er det knappe 20 cm mellom motor og skottet....

PS det kan være lurt å bestille nye pakninger til kjølerøret som går foran registeret...

Takk. Da regner jeg med at det må bli riktig når merkene stemmer på begge hjul samtidig,om du skjønner hva jeg mener. Har byttet endel reimer,og hadde ikke gitt meg i kast med dette om ikke jeg mente jeg hadde kontroll på hva jeg roter med.prøver bare å gjøre unna fomlingen og luringen på forhånd. Bytter som sagt strammelageret/hjul i samme slengen etter anbefaling fra deg.Så slipper jeg og gå og lytte etter mulig lagerlyd de neste årene.ha ha.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...