NidelvSigmund Startet 2.April.2015 Del på Facebook Startet 2.April.2015 Skal legge nytt skrogtrekk i min Nidelv 24. Skal bare legge nytt i cabinen. Ikke på toalettet eller i cockpiten. Hvor mange meter tror dere jeg trenger? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 2.April.2015 Del på Facebook Svart 2.April.2015 Det finner du lett ut med ett målebånd ;-) Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 2.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2015 Er i tvil om jeg skal kjøpt fem eller ti meter Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 2.April.2015 Del på Facebook Svart 2.April.2015 Du ska få ett gott råd. Hvis du har kona o e gift och äktenskapet överlever en omtrecking av båten tillsammans klarar ni allt och äktenskapet varar livet ut. Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 2.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2015 Hmmm. Jeg er jo bare 16 år! ;) Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 2.April.2015 Del på Facebook Svart 2.April.2015 Priceless! Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
dennrick Svart 2.April.2015 Del på Facebook Svart 2.April.2015 hehe... bra svart Uansett, lykke til Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
beauty of aqua Svart 2.April.2015 Del på Facebook Svart 2.April.2015 går alltid mer enn du tror..jeg kjøpte to ruller a 25 meter,og tenkte at dett skulle hode til min p-388.jeg måtte ha 3 ruller...sikker på at det er nærmere 40% svinn.Kunne nok ha vært planlagt bedre Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
beauty of aqua Svart 2.April.2015 Del på Facebook Svart 2.April.2015 Hmmm. Jeg er jo bare 16 år! ;) da hadde jeg giftet meg før jeg gikk i gang,så har du hvertfall sikret deg en kone for resten av livet om ikke annet Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 Dette er paybacktime for alle mattetimene på skolen :-) Enkel arealberegning. Ned i båten med tommestokk, papir, blyant og kalkulator (mobil). Lag enkle skisser med mål på de ulike flatene og regn ut. Da vet du hvor mye du trenger totalt. Skal du være virkelig gjærrig/smart så tar du utgangspunkt i bredden på trekket på rullen og tenker ut hvordan du best kan fordele det på de ulike panelene i båten, dvs kan du kappe slik at du kan bruke kappet på et annet panel/areal og få pene skjøter på større panel. Jeg ville beregnet 50% mer enn hva du regner ut at du trenger. Da har du litt til overs om du skjærer feil osv. Men beregner du veldig bra og er sikker på å ikke gjøre særlig feil kan du sikkert redusere på hvor mye ekstra du trenger. ------- Husker ikke noe av geometri lengre men dette blir stort sett lengde ganger bredde. Og er det en trekant så pleier jeg å ta lengde gange bredde delt på 2. Veldig enkelt. Men jeg tipper du kan dette bedre enn meg, er noe nær sjokkert over hvor vanskelig matte dattera mi på 14 har på skolen... Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 Hvis du skal trekke om både ute og inne og helt til bunns så ville jeg kjøpt 10meter hos for eksempel. maritim. dyrt som bare det men sånn er det der Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 Sorry, våknet først nå og så at du bare skal ha inne. ferdig rull på 5mtr. får du hos maritim. kan godt hende at en uavhengig forhandler kan selge deg pr meter, ofte bedre det så kan du kjøpe ved behov og ikke oppta lagerplass hos foreldrene dine. (måtte jo komme ) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 Dette er såpass dyrt at du ikke kan slumpe ifht 5-10 og 15 meter. Må regnes ut, enkelt og greit. Jo bedre du beregner jo billigere blir det. Og jo enklere blir jobben også. Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 Du får meter for meter på Maritim Slependen:) var der og kjøpte en halvmeter idag. Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
jcjohansen Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 jeg brukte nøyaktig 10 meter i min sollux 24 nede i kabinen, får kjøpt ti meters rull å. billigere enn to fem metere:) Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 4.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2015 Ok, da blir det ti på meg også! Regner med at cabinene er ca like store Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 ja jeg har toalett nede, men det holdt til det å så vil nok tro det, men husk å mål nøye først før du klipper for husk at det ikke blir helt rette strimler når du får de på veggen i båten, jeg tok i litt for mye å skjærte av med stanley kniv Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 For egen del er jeg glad acryl finnes etter at trekket satt som et skudd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.