Jump to content

Nidelv 24, hvor mange meter med skrogtrekk?

NidelvSigmund

Recommended Posts

går alltid mer enn du tror..jeg kjøpte to ruller a 25 meter,og tenkte at dett skulle hode til min p-388.jeg måtte ha 3 ruller...sikker på at det er nærmere 40% svinn.Kunne nok ha vært planlagt bedre

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Guest Avmønstret#

Dette er paybacktime for alle mattetimene på skolen :-) Enkel arealberegning. Ned i båten med tommestokk, papir, blyant og kalkulator (mobil). Lag enkle skisser med mål på de ulike flatene og regn ut. Da vet du hvor mye du trenger totalt. 

Skal du være virkelig gjærrig/smart så tar du utgangspunkt i bredden på trekket på rullen og tenker ut hvordan du best kan fordele det på de ulike panelene i båten, dvs kan du kappe slik at du kan bruke kappet på et annet panel/areal og få pene skjøter på større panel.

Jeg ville beregnet 50% mer enn hva du regner ut at du trenger. Da har du litt til overs om du skjærer feil osv. Men beregner du veldig bra og er sikker på å ikke gjøre særlig feil kan du sikkert redusere på hvor mye ekstra du trenger. 

-------

Husker ikke noe av geometri lengre men dette blir stort sett lengde ganger bredde. Og er det en trekant så pleier jeg å ta lengde gange bredde delt på 2. Veldig enkelt. Men jeg tipper du kan dette bedre enn meg, er noe nær sjokkert over hvor vanskelig matte dattera mi på 14 har på skolen...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...