Jump to content

yanmar 3gmd lekker diesel

snus9999

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en yanmar 3gmd som lekker litt Diesel! Jeg fant et klipp på YouTube https://youtu.be/fQwrVxVlGu0

Dette skjer samme med min motor som på klippet Når jeg sjekket grundig! Har noen har peiling på disse motorene? Hva må jeg evt gjøre? Og hva er det video av, hva heter det?

Har null peiling på motorer, men liker og lære og skru :)

Takk for hjelpen! :) håper noen kan hjelpe / veilede meg!

Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig yanmar 3gmd hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".
Alle må vennligst lese disse før man poster.

Takker for svar adeneo og bellen! :) da skal jeg skru av de gamle kobberskivene og ta med til verkstedet / båtsjappe så fort det åpner!

Da er båtsesongen reddet! Har også bestilt service kit! Greit og få bytta ut det gamle med noe nytt :) http://www.yanmardeler.no/produkt/yanmar-deler/sok-via-motortype/3-sylindret-motor/3gm3gmd/yeu-servkit-002

Ønsker dere en fortsatt fin påske!

Har samme motor selv, men har ikke hatt samme problem hittil. Men nyttig info å få med seg i tilfelle jeg kommer til å oppleve noe lignende selv.

Servicekitet er det samme som jeg har brukt på min motor. Bestilte også sinkanoder fra samme sted. Siden jeg er fersk selv og vet lite om motorer synes jeg det er best å holde meg til originaldelene, og synes uansett ikke prisen var så ille. I år bestilte jeg også nytt luftfilter i tillegg.

Jepp, de kan glødes dersom det ikke er riper eller sår i de.

Jeg gjør gjerne det med nye skiver også, men det krever litt mer varme enn en hårføner.

Ja de skal glødes  Dyp røde med propan brenner, kokebluss .

bøy en ståltråd i enden, tre på en kobbe-ring varm den  dypRød ( ikke gul ) og rett i en kopp med vann, så blir den som ny.

Gamet reservelager av kobber-ringer blir harde med tiden og skal glødes før bruk.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...