snus9999 Startet 2.April.2015 Link til dette innlegget Startet 2.April.2015 Hei!Jeg har en yanmar 3gmd som lekker litt Diesel! Jeg fant et klipp på YouTube https://youtu.be/fQwrVxVlGu0Dette skjer samme med min motor som på klippet Når jeg sjekket grundig! Har noen har peiling på disse motorene? Hva må jeg evt gjøre? Og hva er det video av, hva heter det?Har null peiling på motorer, men liker og lære og skru :)Takk for hjelpen! :) håper noen kan hjelpe / veilede meg! Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig yanmar 3gmd hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.April.2015 Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 Ser ut som at du må skifte kobberskivene på banjoskruen. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 2.April.2015 Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 (redigert) Dersom det lekker fra dieselrøret så kjøper du nye kobberpakninger til banjoen og bytter disse. Det er så enkelt som å skru ut skruen, sette på nye kobberskiver, skru inn skruen. Redigert 2.April.2015 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
snus9999 Svart 2.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 Takker så mye for svar :) da er jeg et skritt nærmere, takke være dere handyman! Hvor får jeg kjøpt evt disse kobberpakninger til banjoen? Og som passer! Noen link? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 2.April.2015 Link til dette innlegget Svart 2.April.2015 Nærmeste maskinforretning eller Tools. En del bil- eller båtdelesjapper har også noe kobberskiver, ta med de gamle for å få riktig. Sitér dette innlegget Link to post
snus9999 Svart 3.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Takker for svar adeneo og bellen! :) da skal jeg skru av de gamle kobberskivene og ta med til verkstedet / båtsjappe så fort det åpner! Da er båtsesongen reddet! Har også bestilt service kit! Greit og få bytta ut det gamle med noe nytt :) http://www.yanmardeler.no/produkt/yanmar-deler/sok-via-motortype/3-sylindret-motor/3gm3gmd/yeu-servkit-002 Ønsker dere en fortsatt fin påske! Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Har samme motor selv, men har ikke hatt samme problem hittil. Men nyttig info å få med seg i tilfelle jeg kommer til å oppleve noe lignende selv. Servicekitet er det samme som jeg har brukt på min motor. Bestilte også sinkanoder fra samme sted. Siden jeg er fersk selv og vet lite om motorer synes jeg det er best å holde meg til originaldelene, og synes uansett ikke prisen var så ille. I år bestilte jeg også nytt luftfilter i tillegg. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
bellen Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Husk å ikkje tighte til banjoskruene for mykje, dei kan vere lett å brekke av. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.April.2015 Link til dette innlegget Svart 4.April.2015 Kan en ikke bare varme opp skivene og remontere ? Trodde det var vanlig med kobberskiver. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 4.April.2015 Link til dette innlegget Svart 4.April.2015 Jepp, de kan glødes dersom det ikke er riper eller sår i de. Jeg gjør gjerne det med nye skiver også, men det krever litt mer varme enn en hårføner. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4.April.2015 Link til dette innlegget Svart 4.April.2015 Jepp, de kan glødes dersom det ikke er riper eller sår i de. Jeg gjør gjerne det med nye skiver også, men det krever litt mer varme enn en hårføner. Ja de skal glødes Dyp røde med propan brenner, kokebluss . bøy en ståltråd i enden, tre på en kobbe-ring varm den dypRød ( ikke gul ) og rett i en kopp med vann, så blir den som ny. Gamet reservelager av kobber-ringer blir harde med tiden og skal glødes før bruk. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
snus9999 Svart 7.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 (redigert) Hei! Jeg vil vare oppdatere statusen. Jeg har nå vært hos bilxtra og fått tak i nye kobberskiver og skrudd de på! Nå er det pottetett. Jeg vil takke alle sammen for hjelpen :) godt vi har et sånt forum som vi kan hjelpe hverandre Redigert 7.April.2015 av snus9999 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Takk for oppdateringen alt for mange tråder ender med ??? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.