LykkelitenIV Startet 3.April.2015 Link til dette innlegget Startet 3.April.2015 Hei! Det er ca 6 mnd siden vi kjørte varmeren, og da virket den fint ?. Nå ville den ikke mer. Får feilkode 52. Pumpene tikker og går. Har sjekket slanger, og det går å blåse igjennom. Veldig lite, men det går. Klarer ikke å blåse igjennom pumpen, skal det være mulig? Har også tatt ut glødeplugg og gitter, og gjort de rene. Noen tips? Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
MajorAndy Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Kører viftemotoren? Et eller andet sted herinde ligger et link til fejlkoderne. Prøv at søge på Eber så får du mange tråde op med gode råd! Sitér dette innlegget Link to post
Disisel Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Safety time exceeded No flame detected during the start phase. • Check exhaust and combustion air system. • Check fuel supply / measure fuel quantity, see page 33. • Check spark plug (see fault code 020 and 021). • Check flame sensor, for diagram and table of values please refer to page 30, if ok –> replace control box, see page 28. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 3.April.2015 Link til dette innlegget Svart 3.April.2015 Feilkode: 52 No start Safety time exceeded Perform fuel-quantity test. Check combustion air and exhaust hose for blockage. Test glow pin / glow plug. Test flame sensor. har du sjekket om pumpen suger luft? Prøv evt å suge diesel fram til pumpen... Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 4.April.2015 Link til dette innlegget Svart 4.April.2015 Har akkurat hatt det samme selv, klarte å kjøre tanken til eber tom. Jeg hadde litt erfaring med dette tidligere og lot pumpen gå til diesel kom frem til brenneren, blir noen start og stopp før den varmer. er verdt et forsøk tror jeg Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 4.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2015 (redigert) Nei, jeg klarer ikke å suge diesel frem til pumpe. Tanken er under kvart. Prøver å fylle tanken, først Redigert 4.April.2015 av LykkelitenIV (see edit history) Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Eureka Svart 4.April.2015 Link til dette innlegget Svart 4.April.2015 Tror du finner årsaken i at tanknivået er lavt. Et riktigmontert stigerør, når det er montert påmotorens hovedtank, er at det ikke går helt ned i tanken. Dette for at du ikke skal brenne opp all diesel og ikke ha mere til motoren. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 4.April.2015 Link til dette innlegget Svart 4.April.2015 Klarer du å blåse fra pumpen, tilbake til tanken? Sitér dette innlegget Link to post
Petterøe Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Anatar du har sjekka batterispenningen? Eberspächerne er vare på lite strøm i oppstartsfasen. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 (redigert) Hei! Det er ca 6 mnd siden vi kjørte varmeren, og da virket den fint . Nå ville den ikke mer. Får feilkode 52. Pumpene tikker og går. Har sjekket slanger, og det går å blåse igjennom. Største feilen er at varme-ren ikke er kjørt "god og varm" hver mnd. mulig dieselen har siget tilbake til tanken på 6 mnd. For å få fram Diesel, ta av slangen der den går inn på glødepluggen. Strekk fram en + og - ledning, ta av støpslet til Dieselpumpen, hold minus ledningen på den ene pinnen på dieselpumpen og berøre pluss-ledningen på den andre pinnen, da slo diesel pumpen et slag fortsett slik til det kommer Diesel ut av slangen. Skru på slangen og ("Start opp motoren for å sikkre nok strøm") uansett om du mener at det er nok strøm på batteriene. Har akkurat hatt det samme selv, klarte å kjøre tanken til eber tom. Jeg hadde litt erfaring med dette tidligere og lot pumpen gå til diesel kom frem til brenneren, blir noen start og stopp før den varmer. er verdt et forsøk tror jeg Samme metode når en har kjørt tanken tom. jeg var på hoggeri og fant en maken kontakt som på dieselpumpen, jeg satte på en sigarettkontakt og har ledning (med av klippet plussledning) som rekker fram til dieselpumpen, Diesel pumpen er en pulspumpe som må ha puls strøm for å slå et slag, derfor må en berøre pluss-ledningene for å få et slag, kan bli mange berøringer for å få fram Diesel. Redigert 5.April.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
LykkelitenIV Svart 5.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Takk for all god hjelp. Det var noe så enkelt som for lite diesel på tanken Det er jo godt å vite at jeg ikke kan tømme meg for diesel med dieselvarmeren. Men jeg skulle gjerne visst hvor grensen går for når jeg ikke lengre kan kjøre varmeren Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Eureka Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Det varierer nok fra montasje til montasje. Eneste sikker måte blir vel å tømme tanken helt, koble slangen fra stigerøret, fylle tanken gradvis samtidig som du på en eller annen måte suger opp fra stigerøret til det kommer opp diesel :) Eventuelt, demontere stigerør, mål dens lengde og beregn tankens volum fra bunn og opp til stigerøret bunn. Mange veier til Rom. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Mitt stigerør ligger ca 10 cm over bunn på ene tanken. Tankene er 40cm høye. Har to 80liters tanker Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Her ombord (Viksund 340) stopper varmeren når nivået er like under kvart tank. Da er det jo greit å fylle opp tankene uansett. Jeg pleier å ha en 5-literskanne med lampeolje i reserve i tilfelle nøden blir stor. Kobler fra den stive plastslangen fra tanken og stikker ned i kanna. Dette har berget meg i et par tilfeller når tanknivået ble for lavt uten at det passet å forlate havna for å finne et tankanlegg. En 5-literskanne duger om sommeren. På denne tiden av året går det med 8-10 liter i døgnet for å holde varmen. Da er det greit å ha for vane å holde tanknivået oppe på et tilstrekkelig nivå. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.