Eddiken Startet 4.April.2015 Del på Facebook Startet 4.April.2015 Hva er dette? Den har stått på land siden slutten av oktober, det har ikke vært noen form for nedbør i det siste, det har vært sol og varm temperatur. Moderator har endret emnetittelen. Var opprinnelig våt flekk på skrog hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 Du får lukte på det og sjekke om det lukter glykol. I så fall er det en blære med plastpest som har åpnet seg. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 Eller bare noe olje som har ligget i vannet, eventuelt diesel. Vask det med aceton å se Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 4.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2015 Var å lukta på det, det lukta ingenting, vil det være en sterk lukt hvis det er pest, vil det være lett å lukte det? Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 4.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2015 Hvis det er pest, hva må jeg da gjøre? Fant også to små flekker i samme område Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 Hvis det er pest er det som regel bobler i såfall stikk hull på de og du vil kjenne eddikluktSyntes ikke det ser ut som pest men kanskje fukt som er kommet inn bak bunnstoffet og holder det fuktigJeg ville pusset vekk bunnstoffet ned til gelcoat og sjekket først Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
boble65 Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 Plastpest/osmose er vel små (1-5kroning) blærer i skrog som du kan stikke hull på, da vil det komme eddikluktende veske ut. Er vel lettest og oppdage når en tar båten opp av vannet. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 (redigert) Måtte le litt her den ene har nick eddiken og jaggu kom boble ogtilfeldighetene råder visst her Redigert 4.April.2015 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Eddiken Svart 4.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2015 Hahaha :D ja det var litt morsomt, da skal jeg pusse å sjekke :) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Hehehe :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Ta dette alvorlig, jeg kjenner til en som faktisk hadde en Hansvik for noen år siden og hadde nøyaktig det samme problemet som du . Etter fjerning av bunnstoffet så var der en sprekke i laminatet, han kunne kjøre en skrutrekker rett igjennom skrovet. Årsaken var mangelfull laminattykkelse i dette punktet på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 7.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2015 Vet du hvor det var på den båten til kompisen din? :/ Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 7.April.2015 Del på Facebook Svart 7.April.2015 (redigert) Hadde noe tilsvarende på en båt jeg hadde noen år tilbake, noe mindre flekk men så ellers ikke ulikt. Der fant jeg en gammel skade som var mangelfult utbedret og vann hadde trukket inn i laminatet. Det rant godt med vann når jeg begynte å slipe i skaden. Slipte reint, lot det tørke og støpte nytt laminat oppå "hel ved". Synes det området helt oppe i høyre hjørne av flekken din så "intressant" ut. Jeg hadde nok prøvd å slipe vekk gammelt bunnstoff der og sett hva som befant seg under. Tipper det er en sprekk vi ser. Redigert 7.April.2015 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Kiekhaefer Svart 7.April.2015 Del på Facebook Svart 7.April.2015 Dette var en Hansvik 18 Fisker og jeg mener å huske at sprekken var på styrbord side ved styrekonsollen/sitteplassen like under vannlinjen. Det var regelrett mangel på glassfiber i dette området, mao, det var kun polyesteren som holdt skroget tett. ( meget betenkelig og alvorlig slurvearbeid i fra produsent). Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 8.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2015 Hmm, ja det blir spennende å se hva som skjuler seg bak når jeg begynner å pusse ned Sitér dette innlegget Link to post
Grimme Elling Svart 8.April.2015 Del på Facebook Svart 8.April.2015 Tipper den har hogd litt i stein, med litt skader på gelcoat og kanskje glassfiber som resultat, og at dette er ordnet litt for lettvint, uten at det er sørget for at det blir tett mot laminat. Er nok ikke vanskelig å fikse, men kan hende du trenger litt tid (uker) for å få tørket ut vannet i laminatet. Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 8.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2015 Var nettopp å sjekka, nå er det ikke vått der. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.