Jump to content

Hansvik, våt flekk på skrog under vannlinjen etter vinteropplag

Eddiken

Recommended Posts

Ta dette alvorlig, jeg kjenner til en som faktisk hadde en Hansvik for noen år siden og hadde nøyaktig det samme problemet som du .

Etter fjerning av bunnstoffet så var der en sprekke i laminatet, han kunne kjøre en skrutrekker rett igjennom skrovet.

Årsaken var mangelfull laminattykkelse i dette punktet på båten.

Hadde noe tilsvarende på en båt jeg hadde noen år tilbake, noe mindre flekk men så ellers ikke ulikt.   Der fant jeg en gammel skade som var mangelfult utbedret og vann hadde trukket inn i laminatet.

Det rant godt med vann når jeg begynte å slipe i skaden.  Slipte reint, lot det tørke og støpte nytt laminat oppå "hel ved".

Synes det området helt oppe i høyre hjørne av flekken din så "intressant" ut.  Jeg hadde nok prøvd å slipe vekk gammelt bunnstoff der og sett hva som befant seg under.  Tipper det er en sprekk vi ser.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Dette var en Hansvik 18 Fisker og jeg mener å huske at sprekken var på styrbord side ved styrekonsollen/sitteplassen like under vannlinjen.

Det var regelrett mangel på glassfiber i dette området, mao, det var kun polyesteren som holdt skroget tett. ( meget betenkelig og alvorlig slurvearbeid i fra produsent).

Tipper den har hogd litt i stein, med litt skader på gelcoat og kanskje glassfiber som resultat, og at dette er ordnet litt for lettvint, uten at det er sørget for at det blir tett mot laminat. Er nok ikke vanskelig å fikse, men kan hende du trenger litt tid (uker) for å få tørket ut vannet i laminatet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...