Jump to content

Overganger og skader i malt treskrog Storebro Storø III

Lykkeligbåteier?

Recommended Posts

Har da gjort genistreken med å bytte inn min Windy 7800 i en Storebro Storø III fra '67. Båten er mahogny på mahogny, og hvitmalte skrog. Har nå skrapet av all løs maling, og ser at det er tykke lag som har gått av i flak. Noen som vet om det går Ann å sparkle disse overgangene, eller må det slippes jevnt? Har kjøpt inn Shipolin til maling av skrog som jeg har planer om å blande ut med terpentin i de første strøk slik at det trekker godt inn. Har også noen "myke" områder hvor de løse "trådene" er fjernet, og hvor jeg har blitt anbefalt å fylle hullene med tilpasset trevirke limt inn med Tec-7 og "plastc wood" over for så å slippes ned. Er dette fornuftig?

Tips - anyone?

Redigert av Lykkeligbåteier? (see edit history)

Gratulerer med en av de store klassikerne, jeg går selv å vurderer å kjøpe en jeg er blitt tilbudt (tanken har modnet i hodet mitt et par år, tålmodig selger)

Er det selve treverket du mener som er "mykt"?

Har du bilder?

Mahogney er en svikefull tjener, fantastiske egenskaper hvis minusgraderne ikke når vått trevirke...

Søk opp "trebåttråden" her på forumet.

Kan ellers anbefale boken "trebåten" og http://www.westsystem.no/a/76/haandbok-i-vedlikehold-og-reparasjon-av-tre--og-plastbaater

Lykke til med en nydelig båt :-)

Livet er for kort til å kjøre diesel

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...