Danske Startet 4.April.2015 Del på Facebook Startet 4.April.2015 Egentlig burde jeg ha startet denne da jeg fikk båten siste høst, men men bedre sent end aldrig. Egentlig tenkte jeg ikke det skulle blive det store projekt ... Men syns etterhvert der er gået et par timer med båten, så ønsker å samle diverse billeder og hva jeg har gjort her (projekt eller ikke). Jeg er IKKE proff (og dere vil sikkert skjønne det ...) men learning by doing :-) Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 alle lærer så lenge enn lever, alltid morro med bilder:) Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 4.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2015 Følger din tråd også jc og ble inspirert til å dele litt med hva jeg selv holder på med. Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 det er hyggelig:) lykke til videre med arbeidet ditt) Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 4.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2015 sådan så båten ut i høst etter hjemturen samt en grundig vask. (Skulle ønske jeg hadde været litt bedre til å ta bilder fra start ...) Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 4.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2015 Planen er å måle dette med to komponent fra jotun i hvit. Samt treverk slibes og lakkes. Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 4.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 4.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2015 Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 4.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2015 igår poleret jeg fribord. Med noget nano ...husker ikke navnet. Dette var resultatet. Vanskeligt at se på billedet. Men syntes ikke det ble bra nok. Det blev bare ...ok. Så igår aftes leste jeg op på polering og lavede test idag. Købte metal polish på BT og polermaskine. Kørte første godt i bund med metalpolish (de hadde ikke autosol). Her brukte jeg polermaskine med svamp og litt vann. Tok bort polish før den tørket. Etterpå vanlig polish fra bt som jeg polerte i hånd med tvist, lod tørke og tok av med tvist og til sidst Wax, med tvist polering og la tørke og så av med tvist. Alt i alt en litt tidskrevende job, men med metalpolish til bare 100 kr literen og bt sine polish og Wax syns jeg det blev helt bra resultat. Skal ta et par billeder imorgen. Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 4.April.2015 Del på Facebook Svart 4.April.2015 mye treverk å behandle:) har du tenkt på å prøve å polere ned hele båten først før du maler? vannslipe ned med ett fint fint fint vannslipe papir å så polere opp med autosol etterpå? Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 4.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2015 Har ikke tenkt å prøve på polering på dekk, red det bliver alt for glat. Det er antiskli på som det er nå. Tror du maling bliver feil eller ? Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 5.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2015 idag skiftet jeg et stykke jern, der sitter mellom eksos og manifol (tror jeg det heter ...) Men selvom jeg har sat in pakning er det ikke tett. Nogen råd ? Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 5.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2015 http://shop.marna.no/Shop/List/Kjøling-og-Eksos/26/1 det er sådan en eksosflens jeg har byttet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Er det kobberpakning? Pusse slik at anleggsflatene blir jevne og fine og gløde pakningen. Stramme så mye du tør... finnes sikkert et riktig moment for dette. Lekker det mot motor eller mot manifoil, eller begge deler? Selve eksosrøret der ser hjemmelaget ut, kanskje det er noen ujevnheter osv som må bearbeides inn mot flensen? I hine hårde mopeddager så glødet jeg pakningen mot motoren og hadde sånn gugge som stivner i varmen på mellom svanehals (tilsvarer røret her) og flensen. Sikkert ikke riktig løsning, men det fungerte. Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 5.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2015 Det er ikke kobberpakning. Men noe annnet. Det lekker mellom pakning og manifold. Eksos og det hjemmelaget røret fungerer ok (en på havnen sa at det ikke var bra med den type metal og jern, men det er det jeg har). Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 5.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2015 Gløde pakningen?? Ser det findes noe guffe på bt som lager en flytende pakning, kanskje det er veien å gå? Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 5.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2015 http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Eksosanlegg-Standard/Monteringspasta-361772/ Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 Gløde pakningen?? Ser det findes noe guffe på bt som lager en flytende pakning, kanskje det er veien å gå? Hvis pakningen mot motor er av kobber. Men helst ikke om det er en vanlig pakning, da er du fort uten :-) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 5.April.2015 Del på Facebook Svart 5.April.2015 http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Eksosanlegg-Standard/Monteringspasta-361772/ Yepp. Men kanskje ikke en korrekt metode... Min erfaring er at denne massen stivner og ikke kleber til annet metall så den er enkel å fjerne om/når man demonterer senere. Kanskje mer en nødmetode enn ordentlig reperasjon. Sitér dette innlegget Link to post
danielell Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Ville prøvd å demontere og gjøre rent rundt pakningen og manifolden og montere igjen:) Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 6.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2015 Så ble det skilt ad og slipt ...viste seg det var ganske rustent og etter jeg hadde fået rusten bort, var det langt fra plant! Så jeg vurderer en flytende pakning og se om det hjelper...andre tips? Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 6.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2015 Dagens projekt ...ny maling inne. Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 4.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2015 (redigert) Pga jeg ikke kan få Tapatalk til at virke, samt jeg ikke kan få billeder ind pga str, ble ikke denne fulgt op. MEN. Snekken er ferdig og vi har haft en fin sommer i den. Idag er der indgået aftale om bytte til en hallberg-rassy monsun. Så mon ikke der snart er ny tråd fra danske ... Interesseret kan se billeder på finn http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=61669338&ref=ads&myad=61669338 Redigert 4.August.2015 av Danske (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.