Maika Startet 5.April.2015 Link til dette innlegget Startet 5.April.2015 Jeg skal bytte dieselfiltere på mine Volvo Penta MD2030. Motorene er plassert lavere enn dieseltankene, og det er ikke montert noen stoppekran. Må jeg få stengt dieseltilførselen på en eller annen måte før jeg bytter dieselfiltrene, eller må motorene gå rundt for å ta inn diesel til filteret? Og når jeg først er i gang, hva tror dere har montøren tenkt ift rengjøring/bytte av grovfiltere/vannutskiller mellom tanker og motorer? Disse er også plassert lavere enn dieseltankene, og jeg går ut i fra at dieselen kommer til å renne hvis jeg kobler fra disse. Hadde det ikke vært naturlig å montere stoppekraner foran disse? Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Du ideelle er å ha en kran men fødepumpen holder vel igjen skulle jeg tro. Hvis det er mye på tanken kan det bli søl og er det lite på tanken kan det renne tilbake på tanken og da er det mye å lufte ut... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Er det slanger så kan du prøve å klemme forsiktig på slange med egnet verktøy. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Maika Svart 5.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Du ideelle er å ha en kran men fødepumpen holder vel igjen skulle jeg tro. Hvis det er mye på tanken kan det bli søl og er det lite på tanken kan det renne tilbake på tanken og da er det mye å lufte ut... Tankene er fulle (mener jeg leste et sted en gang at det var lurt ift. dieseldyr). Er det slanger så kan du prøve å klemme forsiktig på slange med egnet verktøy. Det er gummislanger ja, så mulig jeg kan stoppe vha en tvinge. Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Hva sier instruksjonsboka? Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 5.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Det står ikke i instruksjonsboka at det skal stenges, så da er vel det riktig:) Ved pre-filter bytte står det derimot "Close the cock at the fuel tank", noe jeg ikke har mulighet til. Det er noe grums i det ene filteret som jeg vel burde få ut, men jeg har hørt rykter om at tappeskruene under ofte går i stykker når de åpnes, så jeg skulle nok helst hatt en stengeventil. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Ville tappet tanken(e) og satt på kran så slipper du det problemet en gang til Koster ikke mange kronene heller .. Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Maika Svart 5.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Filtere ble skiftet uten søl, og skrue under vannutskiller åpnet seg greit, så dette gikk fint:) Kran monteres ved leilighet, takk for svar til alle Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 En slangetang gjør vel susen http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Tang/Slangetang-191437/?artId=191437 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
M/S AIOLOS Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Slangetang er helt ok og bruke, brukes på verksteder også. Har du brottom og må få dette gjort i helgen så kan du bruke en gripetang men du bør ha noe i mellom for eksempel en rund trekloss, ellers blir slangen ødelagt Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 denne er flott til sitt bruk men ikke bruk den som klemme Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.