Jump to content

Årets første båttur


Baltic

Recommended Posts

Så er årets første båttur unnagjort. Ny Scand 29 Baltic ble kjørt til hjemmehavn i Bærum fra Fevik (mellom Arendal og Grimstad) i dag. Jeg var så heldig å få med meg en annen baatplassen.no medlem og nabo i hjemmehavn, Fokus, på turen.

 

På første halvdel av turen var det mye tåke og endel sjø, derfor brukte vi 8 timer (omlag to timer mere enn beregnet) på turen. :sailing: Alt gikk imidlertid fint og jeg er takknemlig for å ha fått nybåten 'hjem'.

 

(Desverre glemte jeg fotoapparat,- derfor ingen bilder fra turen).

 

Takk for trivelig selskap Fokus! :seeya:

 

Mvh Baltic

Redigert av Baltic (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Baltic og Bella.... Gratulerer en masse.

Godt med nye båter som er i sitt rette ellement...

 

Baltic, hvordan oppførte båten seg med tanke på motorkraft komtra "gammlebåten" din...

(Hebbe med 72 mod. og 60 hk under "panstet" undrer..... Ja og kanskje drømmer litt)....

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Gratulerer Baltic og Bella med nye båter vel hjemme.  :flag:

 

Baltic: Hvordan var denne båten sammenlignet med den du hadde i fjor? Merket du stor forskjell?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Baltic og Bella.... Gratulerer en masse.

Godt med nye båter som er i sitt rette ellement...

 

Baltic, hvordan oppførte båten seg med tanke på motorkraft komtra "gammlebåten" din...

(Hebbe med 72 mod. og 60 hk under "panstet" undrer..... Ja og kanskje drømmer litt)....

<{POST_SNAPBACK}>

 

Takk for en hyggelig tur baltic.  :flag: Dette var skikkelig morro.En fin jomfrutur. Tiden går så alt for fort i hyggelig selskap. Også den motoren da. Herlig.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Grattis med nye "skip" begge to.

 

Tipper du er fornøyd med Yanmaren Baltic?!! :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for alle gratulasjoner og til alle dere som kommenterer motoren kan jeg bare si meg strålende fornøyd så langt, både toppfart og marsjfart økte med ca. 3 knop,- som forventet (nå h.h.v. 23 og 26 knop).

 

I følge Scand Boats AS vil jeg merke størst forskjell på dreiemomentet ved mere last i båten og det er sikkert riktig. Det er jo tross alt ca. 70 HK mere i Yanmaren kontra Volvo Penta'en jeg hadde.

 

Så langt alt vel,- så får tiden vise hvilken kvalitet alt sammen består av... :wink:

Jeg håper og tror vel at jeg blir godt fornøyd med dette :cool::smiley::seeya:

 

Takk igjen alle sammen for hyggelige meldinger :sailing:

Redigert av Baltic (see edit history)
Link to post
Share on other sites

både toppfart og marsjfart økte med ca. 3 knop,- som forventet (nå h.h.v. 23 og 26 knop).

 

I følge Scand Boats AS vil jeg merke størst forskjell på dreiemomentet ved mere last i båten og det er sikkert riktig. Det er jo tross alt ca. 70 HK mere i Yanmaren kontra Volvo Penta'en jeg hadde.

Jeg kan tenke meg at du drar med noen ekstra m3 hekkbølge også! :wink:

 

jeg lå bak en Baltic i 26-28 knop i fjor - den var rene gravemaskinen i Mossesundet.

 

Flott at du er fornøyd. Skikkelig fin familiebåt.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg kan tenke meg at du drar med noen ekstra m3 hekkbølge også! :wink:

 

jeg lå bak en Baltic i 26-28 knop i fjor - den var rene gravemaskinen i Mossesundet.

 

Flott at du er fornøyd. Skikkelig fin familiebåt.

<{POST_SNAPBACK}>

Du vet at når du er på sjøen må du tåle litt bølger :wink::lol:

 

Lager nok ikke noe mere hekkbølger med større motor,- heller motsatt. Båten løfter seg mere opp av avnnet og lager nok mindre hekkbølger på god fart enn med 12-16 knop,- da står den mere i vannet og lager sjø,- akkurat som din Nidelv 300 (og andre helplanere som ikke har kommet i plan) :wink:

 

Ja, jeg synes nå at vi begge har flotte båter Bitteliten, men takk for komplimentet :seeya:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...