Jump to content

Årets første båttur

Baltic

Recommended Posts

Så er årets første båttur unnagjort. Ny Scand 29 Baltic ble kjørt til hjemmehavn i Bærum fra Fevik (mellom Arendal og Grimstad) i dag. Jeg var så heldig å få med meg en annen baatplassen.no medlem og nabo i hjemmehavn, Fokus, på turen.

På første halvdel av turen var det mye tåke og endel sjø, derfor brukte vi 8 timer (omlag to timer mere enn beregnet) på turen. :sailing: Alt gikk imidlertid fint og jeg er takknemlig for å ha fått nybåten 'hjem'.

(Desverre glemte jeg fotoapparat,- derfor ingen bilder fra turen).

Takk for trivelig selskap Fokus! :seeya:

Mvh Baltic

Redigert av Baltic (see edit history)

Gratulerer Baltic og Bella med nye båter vel hjemme.  :flag:

Baltic: Hvordan var denne båten sammenlignet med den du hadde i fjor? Merket du stor forskjell?

<{POST_SNAPBACK}>

Baltic og Bella.... Gratulerer en masse.

Godt med nye båter som er i sitt rette ellement...

Baltic, hvordan oppførte båten seg med tanke på motorkraft komtra "gammlebåten" din...

(Hebbe med 72 mod. og 60 hk under "panstet" undrer..... Ja og kanskje drømmer litt)....

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for en hyggelig tur baltic.  :flag: Dette var skikkelig morro.En fin jomfrutur. Tiden går så alt for fort i hyggelig selskap. Også den motoren da. Herlig.

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis med nye "skip" begge to.

Tipper du er fornøyd med Yanmaren Baltic?!! :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Takk for alle gratulasjoner og til alle dere som kommenterer motoren kan jeg bare si meg strålende fornøyd så langt, både toppfart og marsjfart økte med ca. 3 knop,- som forventet (nå h.h.v. 23 og 26 knop).

I følge Scand Boats AS vil jeg merke størst forskjell på dreiemomentet ved mere last i båten og det er sikkert riktig. Det er jo tross alt ca. 70 HK mere i Yanmaren kontra Volvo Penta'en jeg hadde.

Så langt alt vel,- så får tiden vise hvilken kvalitet alt sammen består av... :wink:

Jeg håper og tror vel at jeg blir godt fornøyd med dette :cool::smiley::seeya:

Takk igjen alle sammen for hyggelige meldinger :sailing:

Redigert av Baltic (see edit history)

både toppfart og marsjfart økte med ca. 3 knop,- som forventet (nå h.h.v. 23 og 26 knop).

I følge Scand Boats AS vil jeg merke størst forskjell på dreiemomentet ved mere last i båten og det er sikkert riktig. Det er jo tross alt ca. 70 HK mere i Yanmaren kontra Volvo Penta'en jeg hadde.

Jeg kan tenke meg at du drar med noen ekstra m3 hekkbølge også! :wink:

jeg lå bak en Baltic i 26-28 knop i fjor - den var rene gravemaskinen i Mossesundet.

Flott at du er fornøyd. Skikkelig fin familiebåt.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Jeg kan tenke meg at du drar med noen ekstra m3 hekkbølge også! :wink:

jeg lå bak en Baltic i 26-28 knop i fjor - den var rene gravemaskinen i Mossesundet.

Flott at du er fornøyd. Skikkelig fin familiebåt.

<{POST_SNAPBACK}>

Du vet at når du er på sjøen må du tåle litt bølger :wink::lol:

Lager nok ikke noe mere hekkbølger med større motor,- heller motsatt. Båten løfter seg mere opp av avnnet og lager nok mindre hekkbølger på god fart enn med 12-16 knop,- da står den mere i vannet og lager sjø,- akkurat som din Nidelv 300 (og andre helplanere som ikke har kommet i plan) :wink:

Ja, jeg synes nå at vi begge har flotte båter Bitteliten, men takk for komplimentet :seeya:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...