Jump to content

Er det ok å selge brannslukningsapparater fra 2012 som nye?

Maika

Recommended Posts

Etter hva jeg i farta kan google meg til så skal et slikt apprat til kontroll hvert femte år og service hvert tiende år i følge noe som heter standard NS3910 og i såfall er det et apparat som er tre år gammelt man kjøper.

Jeg ville ha klaget i betyfning bedt dem om å gi meg et apparat som var nytt (nyest mulig) i forhold til produksjonsdato

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Nei, det er definitivt ikke i orden. Dersom apparatet har stått urørt i 3 år er det store muligheter for at det er ubrukelig fordi pulveret klumper seg i bunn, der er derfor man skal snu apparatet med jevne mellomrom, 2 ganger pr år mener jeg det er sagt. Gjør dette og hør på lyden, hvis du hører en tydelig klump falle trenger apparatet service uansett alder. Hvis du hører en jevn wosh lyd er det et godt tegn.

Er det forresten noen som bryr seg med å gjøre service på apparatene sine? Og vet hva dette koster? Jeg har stort sett vært lat og handlet nytt, det koster ikke all verdens på Biltema eller Clas Ohlson.

Mvh,
SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...