Maika Startet 5.April.2015 Link til dette innlegget Startet 5.April.2015 Jeg kjøpte nettopp to brannslukningsapparater i butikk, og så nå at det står 2012/07, som jeg går ut i fra er produksjonsdato siden det ikke er noen annen dato på dem. Er det helt normalt, eller burde jeg klage? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Etter hva jeg i farta kan google meg til så skal et slikt apprat til kontroll hvert femte år og service hvert tiende år i følge noe som heter standard NS3910 og i såfall er det et apparat som er tre år gammelt man kjøper. Jeg ville ha klaget i betyfning bedt dem om å gi meg et apparat som var nytt (nyest mulig) i forhold til produksjonsdato Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
bellen Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Om det var innepakket og aldri vært i "bruk", så hadde eg ikkje sett noe problem med å kjøpe det. Men eg hadde krevd å fått en kontroll på apparatet først. Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 (redigert) Lånte denne tråden litt jeg. Angående brannslukingsapparater ! Vilke bokstaver lønner seg,husker ikke helt hva alle bokstavene står for. Men har ABC/ABD liggende,husker ikke helt hva som er i båten. Men vilket apparat egner seg best ? Redigert 5.April.2015 av Dioden ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 http://www.tryggogsikker.no/html/211.html Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Vilma Benita Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Nei, det er definitivt ikke i orden. Dersom apparatet har stått urørt i 3 år er det store muligheter for at det er ubrukelig fordi pulveret klumper seg i bunn, der er derfor man skal snu apparatet med jevne mellomrom, 2 ganger pr år mener jeg det er sagt. Gjør dette og hør på lyden, hvis du hører en tydelig klump falle trenger apparatet service uansett alder. Hvis du hører en jevn wosh lyd er det et godt tegn. Er det forresten noen som bryr seg med å gjøre service på apparatene sine? Og vet hva dette koster? Jeg har stort sett vært lat og handlet nytt, det koster ikke all verdens på Biltema eller Clas Ohlson. Sitér dette innlegget Mvh,SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.