Frissy Startet 5.April.2015 Link til dette innlegget Startet 5.April.2015 Ja, da er kikken begynt etter ny båt. Varte jo ikke lenge med daucruiser, men vi ser for oss turer nedover svenskekysten, sørlandet mm. Vi nyter sjøen og synes at med såpass liten båt dvs 19 fot og så mange blir det litt for korte turer. Vi er 5, dvs 2 voksne og 3 barn 2x12+14 og hund. Ønsker 5 "faste" køyer, tenker jeg må opp i str28 fot og større, AC, marsfart på min 13/14 knop. Må ha baugpropell og kanskje hekkthruster, ankervinsj, landstrøm, septik, god uteplass, helst bysse "ute", Det jeg har lagt inn autosøk på er Scand baltic, agder, inter Men hva bør jeg egentlig se etter? Maks budsjett er 1 mill. Så ny som mulig da jeg ikke vil ha noe surr og vil helst slippe å skru. Har forstått at yanmar er bra motor, men er volvo like greit? Rett aksling eller hva? Hva er best? Dette kan jeg ingenting om. Er det noen som er i samme båt og kan gi mer erfaringer, god som dårlige? Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Med så store barn er det vel greit å ha så mye plass som mulig, er min tanke. Scand Atlantic kan du kanskje også legge inn autosøk på. Eller er vel Flem 340 også en båt innenfor budsjett, med fem faste sengeplasser fordelt over tre lugarer. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=55701521&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget Link to post
Frissy Svart 5.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 Ja den var fin den Flem, en også..... Ikke noe jeg er kjent med fra før, men takk for et godt tips. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 5.April.2015 Link til dette innlegget Svart 5.April.2015 (redigert) Sun 33 har også 3 lugarer. Dette er en Flybridgebåt og jeg vet ikke om det er aktuelt? Liten FB-båt på bare 33 synes jeg er for snaut ifht plass på Fly og på bakdekket, men det er min mening... Med krav om 5 faste senger i 28-33 fot så er det nesten bare Baltic/Atlantic som kan levere det i den størrelsen. Baltic får du opp i 2010-modell for rundt millionen Her er forøvrig en tråd som handler om det samme, familie på 5 som skal ha båt i omtrent samme størrelse: https://baatplassen.no/i/topic/117056-familie-på-5-og-nye-i-båtverden/ Redigert 5.April.2015 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Skilsø 33 sport og flybridge . Kan du greit få flotte eksemplarer av til rundt 1 mill og mindre Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Frissy Svart 6.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Takk for gode svar. Skal sjekke både den andre tråden, men også se på skilsø og sun. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.