Sørlandet2 Startet 6.April.2015 Link til dette innlegget Startet 6.April.2015 Hva er deres praksis med stengekrana? Står kklistremerke, advarsel, på dassen at krana skal stenges når båten forlates. Gjør dere det? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Jeg stenger konsekvent alle sjøvannsinntak når båten forlates.Dette er minimalt bryderi i forhold til hva det kunne bli hvis noe skulle svikte - og båten "gikk ned en etasje" Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Lett match Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Ja jeg stenger, 2 grunner. Reduserer mulighet for lekasje. Beveger kranene ofte slik at de ikke setter seg fast. Litt sent å oppdage at kranen har koridert og er umulig å stenge den dagen slangen skulle ryke. Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Jeg stenger kun når jeg seiler og kun de gjennomføringene som da kommer så dypt at vann kommer inn. Ellers er alt åpent. Åpner og stenger av og til for at kranene ikke skal sette seg. Burde sikkert blitt flinkere til å stenge når jeg forlater båten. Men har ikke gjort det alle de åra jeg har hatt båt. Det skal legges til at jeg bor i båten, så å stenge og åpne for hver tur i land eller på jobb hadde blitt tungvint. Slanger bytter jeg med jevne mellomrom for å være føre var. Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Jeg stenger konsekvent alle bunnventiler når båten forlates. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.