Maika Startet 6.April.2015 Link til dette innlegget Startet 6.April.2015 Jeg skal kjøpe nye skroggjennomføringer og kuleventiler i komspositt til septikutløp og vanninntak, og har lyst til å slippe å ha slangene stående opp foran motoren. Jeg kan løse dette ved å ha 90o bend mellom gjennomføringene og kuleventilene. Er dette ok, eller er det stor risiko for at vridning på hendlene (avhengig av hvilken vei hendlene monteres) enten vil kunne medføre at gjennomføringene blir vridd løse eller at momentet skader benden eller gjennomføringen? Sitér dette innlegget Link to post
Allegro27 Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Jeg har 90 graders bend på septikutløpet, det fungerer helt fint. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 90 graders bend er ikkje å anbefale på septik. Bedre om du har mulighet til å montere to bend på 45 grader. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Hvorfor er 90 graders bend ikke å anbefale på septik? Har aldri hatt problemer med det jeg iallefall. Har slike bend på alle mine vanninntak og utløp, har ikke opplevd noen ulemper med det. Sitér dette innlegget Link to post
Maika Svart 6.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Jeg regner med at rådet her om ikke å bruke 90 graders bend gjelder ifm forstoppelser, men spørsmålet mitt var altså om det ikke anbefales ifm slitasje på bend/gjennomføring. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Tror du kan være helt trygg med tanke på slitasje. Eneste fordel med to 45 gradere, er å få en slakkere overgant i forhold til forstoppelse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.