Jump to content

Uklar olje (rosa) i tank til powertrim

naumar.no

Recommended Posts

Går gjennom oljene i båten nå og fant da en liten tank det står SAE J71171 på. Er ny båt så jeg vet ikke helt hva som er hva, men tror dette må være til powertrimen. Oljen var rosa og veldig uklar. Noen som kan se ut i fra bilde om dette ser ok ut? Har sett i andre tråder her at folk blir anbefalt Quicksilver Power trim and steering fluid. Er denne rosa, slik at det er stor sannsynlighet for at det er det på tanken i dag?

bilde

http://naumar.no - Seil- og båtutstyr

1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson

Jeg hadde også slik olje i min powertrim. Jeg oppdaget det i forbindelse med en lekkasje på en sylinder. Selv om lekasjen ble fikset og oljen byttet ble olje fort "grå" aktig igjen (les vann i oljen). Verkstedet sa at det er helt normalt pga kondens som oppstår i trimsylinderene. Sjekk for lekasje, dersom det er tett ville jeg ikke bekymret meg.

• 6 måneder senere...

Hei. Er det flere som har noe erfaring rundt dette? Oppdaget tilsvarende når båten gikk opp nå. Oppdaget at nivået hadde steget og oljen var blitt rosa. Skiftet pumpen for 4-5 år siden pga problem med at drev seig ned ved kjøring. Etter dette har den fungert uproblematisk med unntak av nå da oljen har fått vann/fuktighet i seg. Sannsynligvis skjedd over tid da jeg har registrert (uten å tenkte så mye over det) at oljen så veldig rosa ut.

Noe usikker på om jeg skal gå løs på sylindere (som sikkert sitter godt fast) eller om jeg skal tømme systemet og fylle opp på nytt (oljeskift:))

Litt overraskende at det kommer vann inn da jeg ville tro at ved lekkasje så kom heller oljen ut (noe som ikke skjer) pga trykk. Må da være en svært liten lekkasje.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...