naumar.no Startet 6.April.2015 Link til dette innlegget Startet 6.April.2015 Går gjennom oljene i båten nå og fant da en liten tank det står SAE J71171 på. Er ny båt så jeg vet ikke helt hva som er hva, men tror dette må være til powertrimen. Oljen var rosa og veldig uklar. Noen som kan se ut i fra bilde om dette ser ok ut? Har sett i andre tråder her at folk blir anbefalt Quicksilver Power trim and steering fluid. Er denne rosa, slik at det er stor sannsynlighet for at det er det på tanken i dag? Sitér dette innlegget http://naumar.no - Seil- og båtutstyr 1994 SeaRay 270 Sundancer m/330hk 7,4L Mercruiser<p>'86 With Vital 1500 m/ 35hk Yamaha | '65 Herwa Star 15' m/ 1986 50hk Johnson | '85 Scand 20' m/ 1985 BUCK dv10m | Silver Viking 14' m/ 2000 15hk Johnson Link to post
ivar Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 melkeaktig farge betyr nok at det er kommet vann i olja Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Båtsjef Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Uten tvil vann i oljen. Sitér dette innlegget Link to post
yamarin5150 Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Quicksilver er mer oransje/gull. Men er nok en atf olje med litt vann i her Sitér dette innlegget Link to post
Optimist1 Svart 6.April.2015 Link til dette innlegget Svart 6.April.2015 Jeg hadde også slik olje i min powertrim. Jeg oppdaget det i forbindelse med en lekkasje på en sylinder. Selv om lekasjen ble fikset og oljen byttet ble olje fort "grå" aktig igjen (les vann i oljen). Verkstedet sa at det er helt normalt pga kondens som oppstår i trimsylinderene. Sjekk for lekasje, dersom det er tett ville jeg ikke bekymret meg. Sitér dette innlegget Link to post
EV33 Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 Hei. Er det flere som har noe erfaring rundt dette? Oppdaget tilsvarende når båten gikk opp nå. Oppdaget at nivået hadde steget og oljen var blitt rosa. Skiftet pumpen for 4-5 år siden pga problem med at drev seig ned ved kjøring. Etter dette har den fungert uproblematisk med unntak av nå da oljen har fått vann/fuktighet i seg. Sannsynligvis skjedd over tid da jeg har registrert (uten å tenkte så mye over det) at oljen så veldig rosa ut. Noe usikker på om jeg skal gå løs på sylindere (som sikkert sitter godt fast) eller om jeg skal tømme systemet og fylle opp på nytt (oljeskift:)) Litt overraskende at det kommer vann inn da jeg ville tro at ved lekkasje så kom heller oljen ut (noe som ikke skjer) pga trykk. Må da være en svært liten lekkasje. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 15.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2015 (redigert) Det skal ikke være ATF olje i trim til Bravo drev. ATF olje er rød, rosa med vann i. MERCURY/QUICKSILVER Powertrim Fluid eller dets alternativ som er motorolje (ifølge manualen) er heller ikke rosa. Jeg synes det ser ut som Mercruiser tank på bildet. Redigert 15.Oktober.2015 av alfaalfa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.