Torsen67 Startet 6.April.2015 Del på Facebook Startet 6.April.2015 Den funket helt fint når vi tok den opp og konserverte motoren. Prøvde å få fyr på den i dag og den bare hostet og slo tilbake så spruten sto opp av gasserne. Fikk den til å gå på tomgang i 20-30 sekunder på det meste, men døde ut så fort man begynte å lirke på gassen. Jeg mistenker kondens i bensinen. Hva tenker dere? Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 6.April.2015 Del på Facebook Svart 6.April.2015 Fersk bensin og nye glødeplugger gjør susen - sjekk fordeler, stiftåpning og vekter for god funksjon av "fortenning".... Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 6.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2015 Har 80 liter på tanken:-( Hvordan får man sjekket vektene? Kondensator og stift ble skiftet i fjor. Fordelerlokket ser bra. Likså stiftene. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.April.2015 Del på Facebook Svart 7.April.2015 Fukt filten under rotoren med motorolje for å smøre vektene. Noen dråper med en oljekanne er nok. Jeg ville ha åpnet forgasserne og gjort rene flottørhusene, Noen vannperler eller litt avleiringer fra overvintret bensin kan fort skape slike problemer. Finner du vann, bør også tanken dreneres og filter byttes. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Torsen67 Svart 7.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2015 Er det vanskelig å komme til vektene? Er plata som stiften er festet til, til å skru opp? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 7.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2015 Og hvordan tømmer man vann i fra filteret? Ser glassbeholderen er full, men kan ikke se noe skille der. Kanskje den er full av vann? Vil det ikke komme luft i systemet når man tapper denne? Og er det ikke slik at denne tappekranen har lett for å knekke av? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 7.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2015 Opp... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.April.2015 Del på Facebook Svart 7.April.2015 For all del, ikke begynn å demontere fordeleren da! Bare smør der jeg sier, så går det seg til. Spray evt litt 5-56 nedunder plata for å løse opp litt. Skru av filteret og sjekk. Luft er ikke noe problem med bensinmotor, det forsvinner av seg selv. Tappepluggen er det lurt å være forsiktig med ja, den knekker lett. Så jeg ville demontert filteret og sett på det som kom ut. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Torsen67 Svart 7.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2015 Takk, var det jeg lurte på om det gikk an å smøre uten å demontere. Har ikke peil på hvordan det ser ut under stiften. Prøver det. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.April.2015 Del på Facebook Svart 8.April.2015 Husk å tørke av stiftene etter at du har sprayet, de fungerer best tørre. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Torsen67 Svart 8.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2015 Men når du nevner filt, altså sitter det en filt der som skal smøre vektene originalt? Er det det som er tanken bak dette? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.April.2015 Del på Facebook Svart 8.April.2015 Ja. Men alt for mange overser/er ikke klar over dette vedlikeholdspunktet. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Torsen67 Svart 8.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2015 Så bra! Da skal jeg ha dette i tankene ila sommeren. Etter at vi hadde lekkasje i impeller og sjøvannsfiler så har det blitt kastet mye saltvann rundt. Dette trenger inn overalt så det er en pirkejobb og gå over alle steder dette kan ha gjort skade. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.April.2015 Del på Facebook Svart 8.April.2015 Noen dråper olje hver gang du skifter olje pleier å holde. Men hvis ting har satt seg kan det være lurt å smøre flere ganger i begynnelsen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Torsen67 Svart 12.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2015 Da fikk vi skikkelig fyr på motoren. Byttet coil og hadde på kondensfjerner i tanken. Så ikke den filten du snakket om index, men smurte opp de to fjørene på vektene. Nå går den pent på tomgang til og med når den er kald. Men, opplevde noe merkelig. Plutselig begynte det å "ule". Akkurat som et lager som var i ferd med å kvelde. Vi trodde det var dynamoen da vi har hatt lekkasje av saltvann som reimene har kastet rundt i motorrommet. Lyden fulgte turtallet på motoren. Men så holdt jeg for utåndingsventilen i toppdekslet og da forsvant lyden!? Altså, vi hadde ikke satt på dekslet over gasserne, derfor sto denne åpen. Noen som skjønner hvorfor denne ulinga oppsto? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.April.2015 Del på Facebook Svart 13.April.2015 OK! Denne fordeleren har kanskje loddene på toppen da? Filtløsningen er for motorer med lodd og fjærer under plata stiftene står på. Mulig hullet til veivhusventilasjonen er litt gjengrodd, og at det er derfor den uker? Overflødig luft må jo ut... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Torsen67 Svart 13.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2015 Ventilasjonsrøret som går til luftfilter er ikke tett. Vi hadde av toppdekslet i fjord. Hvis dette var tett så vil det vel bli trykk opp av hullet til peilepinnen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.