Jump to content

Får ikke skikkelig fyr på motoren. VP AQ145a

Torsen67

Recommended Posts

Den funket helt fint når vi tok den opp og konserverte motoren. Prøvde å få fyr på den i dag og den bare hostet og slo tilbake så spruten sto opp av gasserne. Fikk den til å gå på tomgang i 20-30 sekunder på det meste, men døde ut så fort man begynte å lirke på gassen. Jeg mistenker kondens i bensinen. Hva tenker dere?

Fukt filten under rotoren med motorolje for å smøre vektene. Noen dråper med en oljekanne er nok.

Jeg ville ha åpnet forgasserne og gjort rene flottørhusene, Noen vannperler eller litt avleiringer fra overvintret bensin kan fort skape slike problemer. Finner du vann, bør også tanken dreneres og filter byttes.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

For all del, ikke begynn å demontere fordeleren da! Bare smør der jeg sier, så går det seg til. Spray evt litt 5-56 nedunder plata for å løse opp litt.

Skru av filteret og sjekk. Luft er ikke noe problem med bensinmotor, det forsvinner av seg selv. Tappepluggen er det lurt å være forsiktig med ja, den knekker lett. Så jeg ville demontert filteret og sett på det som kom ut.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Da fikk vi skikkelig fyr på motoren. Byttet coil og hadde på kondensfjerner i tanken. Så ikke den filten du snakket om index, men smurte opp de to fjørene på vektene. Nå går den pent på tomgang til og med når den er kald.

Men, opplevde noe merkelig. Plutselig begynte det å "ule". Akkurat som et lager som var i ferd med å kvelde. Vi trodde det var dynamoen da vi har hatt lekkasje av saltvann som reimene har kastet rundt i motorrommet.

Lyden fulgte turtallet på motoren. Men så holdt jeg for utåndingsventilen i toppdekslet og da forsvant lyden!?

Altså, vi hadde ikke satt på dekslet over gasserne, derfor sto denne åpen. Noen som skjønner hvorfor denne ulinga oppsto?

OK! Denne fordeleren har kanskje loddene på toppen da? Filtløsningen er for motorer med lodd og fjærer under plata stiftene står på.

Mulig hullet til veivhusventilasjonen er litt gjengrodd, og at det er derfor den uker? Overflødig luft må jo ut...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...