.Torstein. Startet 7.April.2015 Link til dette innlegget Startet 7.April.2015 Som overskriften viser, jeg for ikke diesel ut til dysene. Motoren står på palle. Men jeg er INGEN motor-mekaniker. Er det noen forholdsregler med hva jeg kan klare å sjekke, samt gjøre selv ? Jeg har skrudd opp di 3 diesel rørene fra dysene, deretter kinnet motoren for å se om det kommer ut diesel. (Knusktørt) Noen som kan hjelpe meg med noen triks ? ? Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Hadde denne motoren i en Mørebas. Der var det ikke snakk om start uten at det ble gitt full gass.. Måtte gi full gass enten motoren var kald eller varm... Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 7.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Hadde denne motoren i en Mørebas. Der var det ikke snakk om start uten at det ble gitt full gass.. Måtte gi full gass enten motoren var kald eller varm... Slik skal det ikke være da, men jeg har prøvd å kinne med full gass og kommer fremdeles ikke no diesel ut i rørene. Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Har du elektrisk eller mekanisk stopp? Sitér dette innlegget Link to post
biozide Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 (redigert) Har du luftet filteret og sjekket at pumpa leverer diesel til filteret? Skru av outputen på filteret og sjekk om det renner diesel når du kinner.,..hvis du ikke har gjort det da;) Som du ser av bilde har du tre separate injektorpumper, mens mange har en felles pumpe med et eller flere utløp. Følg dieselen helt fra fødepumpa til filteret. Tar du av slangen på fødepumpa og det spruter diesel så tar du filteret... Jeg hadde løsnet en og en slange/rør på injektorpumpene hvis det kommer diesel ut av filteret. Jeg holdt på å klikke fullstendig når jeg skulle lufte min motor (Nanni), tok en stund!! Redigert 7.April.2015 av biozide (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 7.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Har du elektrisk eller mekanisk stopp? Jeg har elektrisk, men finner den ikke på motoren ? Sitér dette innlegget Link to post
.Torstein. Svart 7.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Har du luftet filteret og sjekket at pumpa leverer diesel til filteret? Skru av outputen på filteret og sjekk om det renner diesel når du kinner.,..hvis du ikke har gjort det da;) Som du ser av bilde har du tre separate injektorpumper, mens mange har en felles pumpe med et eller flere utløp. Følg dieselen helt fra fødepumpa til filteret. Tar du av slangen på fødepumpa og det spruter diesel så tar du filteret... Jeg hadde løsnet en og en slange/rør på injektorpumpene hvis det kommer diesel ut av filteret. Jeg holdt på å klikke fullstendig når jeg skulle lufte min motor (Nanni), tok en stund!! Tusen takk for at du tokk deg tid, skal skal undersøke nærmere på dette. En kamerat av meg tror det kan være noe med den elektriske stoppen på motoren Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Ok, hadde mekanisk stopp. Du finner workshop manualen har: http://bmwmarine.com/media/d35_d50_work_man.pdf Fra manualen: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.