Cside Startet 8.April.2015 Link til dette innlegget Startet 8.April.2015 Jeg testet en båt i går og det virket på meg som om utenbordsmotoren på båten lot seg svinge lenger over mot babord enn mot styrbord side. Er det normalt at det er slik eller tyder det på feil montering / justering av styringen ? Båten var en Askeladden C62 med en 115 HK Suzuki motor på. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Skal vel helst være likt utslag ja, men ofte er det kanskje ikke slik i praksis. Hydraulisk styring ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Kenneth 81 Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Hvis alt er korrekt montert så skal påhengeren ha likt utslag begge veier. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
bmi Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Skal vel helst være likt utslag ja, men ofte er det kanskje ikke slik i praksis. Hydraulisk styring ? Ja, det er nok hydraulisk styring. En Ultraflex UP20 T om jeg husker rett. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Kan være den er justert slik for normalt svinger den bedre den ene veien enn den andre ....det har med rotasjon på propellen å gjøre ..Test sving når båten er på sjøen om det virker riktig i forhold til svingradius Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Kenneth 81 Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Båten skal gå rett fremover når motoren er sentrert. Tendenser til å dra til den ene siden justerer man inn med "trim-tabben" under kavitasjonsplaten. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Teerex Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Med hydraulisk styring eller no-feedback wirestyring er vel ikke trim-tabbens posisjon så viktig (kan stå rett bakover) siden rattet uansett står i ro om det slippes. Når motor er uttrimmet i høy fart har ikke trim-tabben så stor virkning uansett. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.