Raymond Romsdal Startet 8.April.2015 Link til dette innlegget Startet 8.April.2015 Den ene propellen sitter dønn fast, begynner å helle mot vinkelsliper men, håper noen har noen gode trix oppi ermet før man begynner i å kappe en relativ dyr propell i stykker.. Stål, prøvd med en 3arms tæsj, hvor jeg har laget til slik at man kan tæsje rett mot akslingen som propellen sitter på.. men, propellen rører seg kun i vulken.. (gummien) mellom propell og senter.. Har leitet litt på nettet og ser ut som siste vei er å kutte den i biter å kjøpe en ny til rundt 8000kr.. snufs.. Har noen no gode tips og trix her? eller er det bare å kutte? lagt drevet slik at propellen står oppåver, fylt med wd40 og latt stått lenge, med og uten press av tæsj.. uten å rikke seg.. Kan man dra propellen løs av vulken? eller er dette umulig? uten å skade indre aksling og seff.. vet winrace vulker opp slike for under et par lapper.. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Litt varme kan hjelpe, ellers hadde jeg nok satset på å dra av vulken og fikse dette etterpå fremfor å kappe i stykker propellen. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
RH91 Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Hvis den sitter pga dårlig smøring/rust. Dra innom Wurth og spander på deg "Rust Off Ice" Sitér dette innlegget Link to post
raymondromsdal Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Noen som har dratt av vulken? Har vært inne på tanken, er det fysisk mulig uten å skade noe annet? Drar innom wurth imårra og henter sånn :) Åpen for det meste for å slippe å kappe i biter Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Prøv tre på 1 1/2 L med cola + glidehammer. Pass på legge noe i mot navet slik at du får slått i navet- Ikke i gummien Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Stram til tersen og bruk gass brenner til å varme rundt navet. La mutter stå på, siden den kommer plutselig meg et smell;) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
raymondromsdal Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Får man varma nokk uten at det går ut over tetninger i aksel? Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Den jeg brukte hadde en tynn flamme og jeg vendte flammen akterover slik at det ikke ble noe varme mot tetningene Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.