nomen Startet 9.April.2015 Link til dette innlegget Startet 9.April.2015 (redigert) Som dere ser på bildet, er det en bulk i det ene propellbladet. Jeg merket ikke at jeg fikk den, merket heller ikke noen vibrasjon el. resten av sesongen. Jeg går med planer om å kjøpe meg en annen propell med andre mål enn hva jeg har i dag. Det kan imidlertid ta litt tid før jeg har råd til det, samtidig har jeg liten lyst til å koste på å fikse den jeg har i dag. Hva tror Dere er det idioti å sette på denne og bruke den kanskje hele sesongen, som sagt, merker ikke noen vibrasjon. Redigert 9.April.2015 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
index Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Jeg ville ha prøvd å banke den til så godt det går. Og deretter ha glemt hele greia... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ballard Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Hvis det er bronsepropell du har, går det fint å slå det ut kaldt med en god hammer, og et tungt mothold på baksiden. Og slipe over med pussemaskin etterpå. Det har jeg gjort selv. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 9.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Var redd den biten skal knekke av jeg da, men kan jo gi det ett forsøk. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Ballard Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Det kommer litt an på legeringen i metallet , virker den veldig hard, bør du være forsiktig. Sitér dette innlegget Link to post
Humrefisker Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Fikset en tilsvarende skade i våres hos Walsøe til 350,- kr. ink balansering Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 9.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Virker veldig hard og sprø. 350,- var jo ikke noen upris, hvor er det de holder til? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Humrefisker Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Walsøe mek i Fredrikstad, på Øra Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Går det ikke bedre med å varme opp saken først ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
nomen Svart 9.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Tror ikke bronse oppfører seg likt som jern mtp. oppvarming, uansett jeg la den an mot skrustikka og banket propellbladet tilnærmet rett igjen. Ingen sprekk og propellen ble mer enn god nok til å brukes frem til jeg enten kjøper ny, eller finner den jeg skal ha på FINN. Men venstregående propeller er det ikke mange av har jeg erfart. Skulle noen vite om en LH4-blad propell 19-20 tommer i diameter,17-20 tommer i stigning, og 35mm akselhull, er det bare å si ifra. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Bårdp Svart 9.April.2015 Link til dette innlegget Svart 9.April.2015 Har nå banket ut en del propellere men har alltid varmet dem opp med et stort sveiseben ril du ser den begynner å skifte farge før bankingen. Det er mulig det går bra uten å varme men en gammel ringrev i faget fortalte meg at det tåles mye mer banking uten at den knekker om den er skikkelig oppvarmet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Kanskje gearen din kan snues slik at du kan bruke høyrepropell Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Ballard Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Hvis du har PRM, hydraulisk gear, så kan det kjøres kontinuerlig begge veier. Det har også lik reduksjon begge veier. Har hatt slike gear tidligere sjøl. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 11.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Har VP MS2 eller 3 tror ikke det kan kjøres begge veier. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.