Chris284 Startet 9.April.2015 Link til dette innlegget Startet 9.April.2015 Da er det min tur til å få problemer. Har kast i propell akselen på det ene Bravo Two drevet. Det er målt helt innerst på prop aksel og det er tydelig kast. Vet ikke om det er akselen eller om det skjedde da et verksted monterte inn propellaksel etter en innvendig inspeksjon av drevet. Verkstedet hadde notert at de brukte mye "sealer" ved monteringen. Det viste seg at det var vibrasjoner i drevet da jeg fikk båten på vannet. Antar vibrasjonene medførte at det ble oljelekkasje ved simring på drivaksel. Simring er byttet. Da jeg ikke vet om det er monteringsfeil, f.eks skjevt montert hub eller prop aksel er skadet, så jeg tenker å bytte over underdelen eller gear huset fra et annet Bravo (std) drev. Det som sitter på nå er et Bravo Two X diesel drev, reserve drevet er et standard drev. De har samme utveksling. Det ser ut som om propell aksel og under delen er likt på standard og X drev. Men forskjellig på øvre delen der drivaksel er. Så det jeg lurer på er om det kun er å løsne de 6 boltene som holder over og under delen sammen og montere det som er ok. Og at det stemmer det delelistene sier om at det er likt på std og X drevene. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.