Jump to content

Regler og definisjoner av passasjertransport

mbm

Recommended Posts

En vanlig person kan ha opp til 12 passasjerer ombord i sin båt uten ekstra sertifikat men båten må ikkje lastes med fleire personer enn den er godkjent for. Du kan heller ikkje ta betalt for passasjerer om du ikkje har sertifikat. Å ta med en gjeng barnehageunger på båttur synes eg absolutt er eit fint opplegg i barnehagetiden, dette husker faktisk eg også at vi gjor når eg gjekk i barnehagen og er fantastisk gøy for ungene.

Du kan heller ikkje ta betalt for passasjerer om du ikkje har sertifikat.

Det var nettopp dette jeg tenkte på her - Du kan heller ikkje ta betalt for passasjerer om du ikkje har sertifikat.

Barna som er med på båtur i regi av barnehagen betaler for å være i barnehagen. Den ansatte i barnehagen som fører båten får betalt (lønn) for å føre båten. 
Med andre ord - kun betalende passasjerer tillates ombord i et fartøy som føres av noen som får betalt for å gjøre dette. Kommer ikke dette da inn under Skipskontrollens regelverk?
Redigert av the colonel (see edit history)

Det var nettopp dette jeg tenkte på her - Du kan heller ikkje ta betalt for passasjerer om du ikkje har sertifikat.

Barna som er med på båtur i regi av barnehagen betaler for å være i barnehagen. Den ansatte i barnehagen som fører båten får betalt (lønn) for å føre båten.

Med andre ord - kun betalende passasjerer tillates ombord i et fartøy som føres av noen som får betalt for å gjøre dette. Kommer ikke dette da inn under Skipskontrollens regelverk?

Dette synest eg at det blei bare tullete av deg. Meiner du at han får ekstra betalt av barnehagen utover sin egen lønn for å føre sin egen båt i regi av barnehagen? Da kan eg muligens vere enig at det kan vere litt på kanten. Om dette er snakk om at det er den ansatte i barnehagen som tar ungene med på tur der barna koser seg og har det gøy i barnehagetiden så forstår eg absolutt ikkje problemet med dette. Kva er det du er ute etter egentlig?

Ser hva du mener, men synes kanskje at konklusjonen er dratt litt langt.

De får vel betalt for å passe barna, uansett hva de finner på ila dagen. Om de har timelønn mens de er utpå så kan vel ikke dette sammenlignes med kommersiell drift uansett?

Barnehageansatte blir vel ikke kalt gartnere heller, selv om de gjerne graver litt i jorda sammen med ungene - med timelønn?

:smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...